خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در دیدار کمیساریای عالی سازمان ملل:

ایران به‌زودی با مسدود کردن کامل مرزهایش مانع از ورود غیر مجاز آوارگان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۹۰

مجامع بین‌المللی و از جمله کمیساریای عالی پناهندگان باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجران و پناهندگان به میهن خود را فراهم و فعالانه‌تر رفتار کنند.

وزیر کشور در دیدار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو گفت: ایران به‌زودی با مسدود کردن کامل مرزهایش مانع از ورود غیر مجاز آوارگان خواهد شد و تا یک سال دیگر نیز وضعیت آوارگان غیر مجاز را ساماندهی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز(دوشنبه) در دیدار با «آنتو گوتوس» کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو به بیان دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد آوارگان افغانی پرداخت و خواستار اهتمام جدی و عملی سازمان ملل متحد و جامعه ملل به یافتن راه حلی برای این موضوع شد.

وزیر کشور با اشاره به میزبانی ملت و دولت ایران در طول بیش از سه دهه گذشته از آوارگان و مهاجران کشورهای همسایه و نقش کشورمان در به عهده گرفتن سهم بزرگی از این مشکل جهانی، بر افزایش بیشتر و مؤثرتر کمک‌های جامعه بین‌الملل در این زمینه تأکید کرد.

وی تصریح کرد: مجامع بین‌المللی و از جمله کمیساریای عالی پناهندگان باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجران و پناهندگان به میهن خود را فراهم و فعالانه‌تر رفتار کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید قدم‌های بزرگ و عملیاتی برداشت، افزود: ‌ پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به‌طور مشخص این است که در اقدامی مشترک و در زمان و هدفی معین برنامه منسجمی را طراحی و اجرا کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌زودی با مسدود کردن کامل مرزهایش مانع از ورود غیر مجاز آوارگان خواهد شد و تا یک سال دیگر نیز وضعیت آوارگان غیر مجاز را ساماندهی خواهد کرد.

همچنین «آنتونو گوتوس» نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را شریک بسیار بزرگ و متعهد خود در رسیدگی به امور پناهجویان افغانی ذکر کرد و از نقش انسان‌دوستانه و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران در امور پناهندگان و مهاجرین تقدیر و تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز