خبرگزاری کار ایران

احسان سهرابی به ایلنا خبر داد:

ارسال نامه سرگشاده کانون شوراهای کار خراسان رضوی به رئیس قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۹۶

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از ارسال نامه سرگشاده این کانون به رئیس قوه قضاییه خبر داد.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت:بارها درجلساتی که در خدمت قضاوت دیوان عدالت بودیم اعلام کردیم این جای تامل است که بخشنامه و دستور العمل هایی که توسط بالاترین رکن وزارتخانه صادر می‌شود توسط یک کارگر یا شهروند ابطال می شود که حاکی از ضعف در تدوین بخشنامه و دستور العمل هاست که توصیه شد به جای جلسات با شهروندان جلسات توجیهی با وزارتخانه برگزار شود چرا که تفاسیر موسع برخی از دستگاه ها منطبق با قوانین موضوعه کشور نیست.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان افزود: امروزه شاهد هستیم که دیوان عدالت اداری نسبت به طرح شکوائیه به یکی از نمایندگان خدوم جامعه کارگری کشور که عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور است اقدام نمودند که باید بگویم تمامی وکلای مصونیت قضایی دارند.

وی تصریح کرد: چرا نمایندگان کارگران که بصورت غیر انتفاعی فعالیت می کنند قشری که به فرمایش مقام معظم رهبری ، ستون فقرات نظام هستند مصونیت قضایی ندارند.

سهرابی گفت در نامه به رییس قوه قضاییه تاکید کردیم که تشکلات کارگری تنها نهادی هستند که در چالش‌های اقتصادی و تنظیم روابط کار نقش بسزایی دارند و شرایط موجود را تلطیف می کند؛ امروز اگر فرهنگ گفتمان اجتماعی که حق مسلم تشکلات کارگری است شنیده نشود هیچ تعهدی در آینده متصور این تشکلات نیست و آحاد کارگران عزیز کشورمان بصورت فردی، مطالبه امور حقه خویش را فریاد خواهند زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز