خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو :

86 درصد روستاهای استان، از آب شرب بهداشتی استفاده می کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۷۵

وزیر نیرو عنوان کرد: در استان قزوین حدود ۸۶ درصد روستاییان از آب شرب بهداشتی استفاده می کنند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از شبکه و تصفیه خانه محمودآباد نمونه بیان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب در کشور، فقط چهار تصفیه خانه وجود داشت که این رقم در حال حاضر به برکت پیروزی انقلاب اسلامی  به ۲۲۰ مورد افزایش یافت.

وزیر نیرو اظهار کرد: ۳۲ تصفیه خانه دیگر نیز در حال ساخت بوده و تا پایان کار دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اردکانیان در ادامه با اشاره به ساخت تصفیه خانه محمود آباد نمونه قزوین با مشارکت بخش خصوصی، عنوان کرد: این تصفیه خانه، چهاردهمین تصفیه خانه‌ای است که با مشارکت بخش خصوصی در کشور ساخته شده است.

وی گفت: کشور ما در یک منطقه خشک و بیابانی قرار گرفته است و برهمین مبنا مسلما با مشکلات عمده ای مواجه است.

وزیر نیرو افزود: بنابراین باید از ظرفیت پساب‌های تصفیه شده برای به کارگیری در بخش صنعت و کشاورزی بیش از پیش بهره ببریم.

اردکانیان ادامه داد: اگرچه دولت برای این کار یارانه در نظر گرفته است و حتی اگر مجبور شود در مواردی نیز به واردات آب اقدام می‌کند اما بهترین گزینه استفاده از پساب‌های تولیدی و بازگردانی آنها به چرخه مصرف است.

وی همچنین گفت: تصفیه خانه‌ها با کارکرد خود علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای آبی بخش صنعت و کشاورزی، موجب کمک به حفظ محیط زیست نیز می‌شوند.

اردکانیان گفت: در زمان حاضر ۷۶ درصد روستاییان کشور به آب شرب بهداشتی لوله کشی شده دسترسی دارند که این رقم در استان قزوین حدود ۸۶ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز