خبرگزاری کار ایران

نمازی مطرح کرد؛

40 درصد شبکه آبرسانی روستایی در تایباد فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۲۳

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی تایباد گفت: 40 درصد شبکه آبرسانی تایباد شامل مخازن، شبکه‌های توزیع و خط انتقال فرسوده است که برای اصلاح آن بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

سید هادی نمازی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: اکنون 100 درصد روستاهای تایباد از نعمت آب شرب بهداشتی و لوله‌کشی برخوردار هستند و 65 درصد مشترکین روستایی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند.

وی به طرح‌های نیمه تمام آب شرب روستایی این شهرستان اشاره کرد و افزود:  مجتمع آبرسانی به هفت روستای بخش مرکزی این شهرستان یکی از مهمترین پروژه‌های فعال این منطقه است که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای آن هزینه شده و برای بهره برداری نهایی آن ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

مدیر امور آبفار تایباد تصریح کرد: پارسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها ۱۱ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های عمرانی بخش آب روستایی تایباد تعلق گرفت.

نمازی مطرح کرد: سرانه مصرف آب در روستاهای این شهرستان ۱۷۰ لیتر در شبانه روز است ومطالبات این اداره از مشترکان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اساسی‌ترین مشکل مصرف آب آشامیدنی گفت: میزان آبی که برای مشترکان تعریف شده برای مصرف انسانی است که متاسفانه در برخی روستاها برای مصرف دام استفاده می‌شود.

نمازی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، افزود: آب شربی که در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد در آزمایشگاه‌های مجهز شهرستان از لحاظ عوامل شیمیایی و میکروبی 100 درصد کیفیت مطلوب را برخوردار است و با 20 دستگاه کلرزن تصفیه کامل می‌شود.

35 روستای شهرستان تایباد با 39 هزار نفر جمعیت در قالب 10 هزار مشترک از خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز