خبرگزاری کار ایران

دادستان آبیک مطرح کرد؛

کاهش 10 درصدی ورودی پرونده به دادگاه‌های کیفری آبیک/ وقوع 2 قتل متاثر از مصرف مواد مخدر و روانگردان/ پیگیری قضایی زمین اختلافی قشلاق در صورت پیگیری نکردن شوراها و دهیاری

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۸۸

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: ورودی پرونده به دادگاه‌های کیفری ارسالی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در سال 97 حدود 10 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید احمدزاده در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک به مناسبت هفته قوه قضائیه سرقت، تهدید و توهین، تصادفات و ضرب و جرح را به ترتیب بیشترین پرونده‌های دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان ذکر و اظهار کرد: طی پنج سال اخیر سرقت کلان رو به نزول بوده و سرقت‌های خرد رو به افزایش بوده است.

وی افزود: علت بیشترین پرونده‌ها را شرایط اقتصادی، تنش‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی، پایین بودن آستانه تحمل افراد و منجر شدن به ضرب و جرح است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: ورودی پرونده به دادگاه‌های کیفری ارسالی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در سال 97 حدود 10 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است.

احمدزاده از صدور 280 فقره  کیفرخواست در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: امسال نسبت به مشابه سال گذشته بیش از 100 فقره کیفرخواست کاهش داشته است.

وی با اشاره به صدور ماهانه  93 فقره کیفرخواست در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: حدود نیمی از این کیفرخواست‌ها مربوط به حوزه تصادفات و مابقی هم تقاضای کیفرخواست داشته‌ایم.

این مسئول قضایی تصریح کرد: با استقرار شعبه پنجم سازشی کیفری در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک طی سه سال اخیر آمار سازشی از میانگین استانی بالا رفته و در رده‌های بالای سازشی استان قزوین قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: در زمینه طرح پاکسازی معتادین از بوستان شهید رجایی شهر آبیک اقدامات خوبی برخورد قضایی مناسبی صورت گرفت اما با توجه به تصویب مصوبات در جلسات  و کمیسیون‌های مختلف و شورای پیشگیری از و وقوع جرم مبنی بر انجام اقداماتی از سوی حوزه مدیریت شهری، این مهم تحقق نیافته که ناشی از ضعف مدیریت شهری آبیک است .

ریشه 2 قتل متاثر ازمصرف موادمخدر است

احمدزاده با بیان اینکه عمده فروش مواد مخدر تقریبا در شهرستان آبیک نداریم، ادامه داد: روزانه این مهم در شهرستان آبیک رصد و بررسی می‌شود و یک روز هم به هیچ وجه از رصد کردن غافل نیستیم.

وی اضافه کرد: یکی از ریشه‌های دو قتل به وقوع پیوسته در شهرستان آبیک تحت تاثیر از مصرف مواد روانگردان و مخدر بوده است.

این مسئول قضایی اذعان کرد: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند و به گونه‌ای انان را تربیت کنند که با افراد ناسالم و فروشندگان موادمخدر که از نظر عقیدتی و اخلاقی هیچ اعتقادی ندارند مراوده  نداشته باشند چرا که فروشندگان موادمخدر به دنبال انتفاع مالی هستند و عاقبت خیری در انتظار فرزندان خانواده‌ها نخواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک درباره تکلیف زمین 12 هکتاری مورد اختلاف در روستای قشلاق شهرستان آبییک توضیح داد: در 19 خرداد ماه امسال در جلسه‌ای، تکالیفی را برای اعضای حاضر در زمینه این موضوع مشخص کرده‌ایم  که شامل مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت و اسناد، جهاد کشاورزی، امور اراضی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک، اوقاف و امور خیریه و منابع امور آب  شهرستان آبیک می‌شود.

بررسی تمام پلاک زمین اختلافی در قشلاق

احمدزاده افزود: برای رفع اختلاف باید تمام پلاک را بررسی کنیم که رسیدگی به آن، شکایت کیفری نیست و در راستای پیشگیری و شورای پیشگیری از وقوع جرم  جلسات برگزار می‌شود .

وی ادامه داد: مقدمات اولیه، بررسی  و گزارش جریان ثبتی تهیه نقشه دقیق رقومی ثبتی ازپلاک 12 هکتاری داخل منطقه موسوم به خاتون‌آباد روستای قشلاق باید صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تکلیف زمین 12 هکتاری روستای قشلاق ممشخص و تعیین تکلیف شود.

احمدزاده اذعان کرد: اگر شوراها و دهیار روستای قشلاق سنگ‌اندازی کنند و پیگیر موضوع مذکور نباشند، در قالب قضایی و شکایت رسمی از متصرفان و یا شورای پیشگیری از وقوع جرم، تکلیف زمین اختلافی در این روستا پیگیری و تکلیف آن مشخص می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز