خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف مشهد :

رشد مجتمع های تجاری در مشهد بی رویه است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۷۴

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در حوزه خدمات خودرویی اقدامات خوبی صورت گرفته اما این ساماندهی می‌بایست به زودی برای سایر اصناف کارگاهی نیز عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمود بنانژاد در نشست شورای اسلامی شهر مشهد بر لزوم اعمال مدیریت انقباظی بر ساخت مجتمع‌های تجاری تاکید و بیان کرد: می‌بایست به جای رشد مجتمع‌های فروشگاهی توسعه و گسترش مجموعه‌های تولیدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۲۰ هزار واحد صنفی در مشهد و ۲۲۰ هزار واحد صنفی در سطح خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند که اشتغال خوبی ایجاد کرده‌اند لذا لازم است در بسیاری از تصمیم گیریها به ویژه در حوزه اشتغال نظر اصناف نیز لحاظ شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد به فعالیت ۹۸ اتحادیه صنفی به صورت پراکنده در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: مترصد هستیم تا این اتحادیه‌ها به صورت تجمیعی در یک مکان و در قالب "شهرک اصناف" گردهم آیند. تحقق این مهم به حمایت بیشتر شورای شهر و مدیریت شهری مشهد نیاز دارد.

وی بر ضرورت ساماندهی واحدهای کارگاهی در مشهد نیز تاکید و بیان کرد: تاکنون به همین منظور در حوزه خدمات خودرویی اقدامات خوبی صورت گرفته اما این ساماندهی می‌بایست به زودی برای سایر اصناف کارگاهی نیز عملیاتی شود.

بنانژاد همچنین "هوشمندسازی در حوزه اصناف" را توصیف و بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی گام‌های خوبی برداشته شده بطوری که از ابتدای تیر ماه جاری "سامانه دولت الکترونیک" با "سامانه اصناف کشور" لینک شده است. در همین چارچوب تلاش می‌شود فرایند صدور پروانه کسب کوتاه شود. در این سامانه استعلام‌ها نیز از طریق سامانه دولتی صورت می‌گیرد.

جمعیت صنفی خراسان رضوی ۹ درصد از جمعیت صنفی ایران را تشکیل می‌دهد و سهم صنوف تولیدی این استان نیز از بازار کشور ۲۲ درصد است.

۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدمات و فنی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند. در مجموع ۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

۴۸ درصد این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود ۱۷ درصد آنها تولیدی، ۱۶ درصد خدماتی و ۱۸ درصد خدمات فنی است. همچنین ۵۱۳ اتحادیه صنفی در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی دایرند.

۱۰۵ هزار و ۶۰۷ و احد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال هستند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز