خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۶۸

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران توسط بنیاد سینمایی فارابی و با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران، در دو بخش ایده و فیلم، همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، مسعود سلیمانی سپهر در این خصوص افزود: این المپیاد با اهداف ترویج فضائل اخلاقی و نگاه امیدوارانه به زندگی در بین نوجوانان از طریق ایده‌پردازی و مشارکت در تولید فیلم، یافتن ایده‌های نو در سینمای کودکان و نوجوانان، ایجاد شرایط مناسب برای کشف و معرفی استعدادهای هنری نوجوانان در حوزه تخصصی سینمای کودکان و نوجوانان و زمینه سازی برای گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در دو بخش: ایده(طرح اولیه‌ قصه‌ای است که پس از پذیرش توسط هیئت انتخاب المپیاد، با کمک استاد مشاور و گروه خلاق به طرح کلی فیلمنامه تبدیل خواهد شد.) و فیلم‌ کوتاه( فیلم‌هایی با زمان حداکثر ۳ دقیقه است که بعد از سال ۱۳۹۶ تولید شده باشند) برگزار خواهد شد.

سلیمانی سپهر یادآورشد: دبیرخانه المپیاد پیش از برگزاری، برای نوجوانانی که آثارشان به مرحله نهایی راه پیدا کند در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر نیشابور کارگاه‌های رایگان آشنایی با سینما برگزار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در این المپیاد نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله می‌توانند شرکت کنند هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج ایده ارائه دهد و در صورت تصویب، یکی از آنها به فرآیند تولید وارد شود و فیلم‌های تولید شده حداکثر تا ۳ دقیقه باشد که می‌توانند توسط دوربین معمولی یا تلفن همراه، تصویربرداری شده و در قالب داستانی، مستند یا پویانمایی باشند.

سلیمانی سپهر بیان کرد: محورهای پیشنهادی و دارای اولویت‌ این المپیاد ترجیحا سرزمین من، آرزوهای من، رویاهای کودکان و نوجوانان امروز، خانواده من، خلاقیت در زندگی، سرگرمی کودکان، نشاط و کودکی، سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان، امیدواری، بخشش و قصه‌های برگرفته از کتاب‌های کودک و نوجوان هستند.

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: متقاضیان آثار خود را به نشانی نیشابور خیابان شهید جعفری( راه آهن)مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی انجمن سینمای جوان  ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز