خبرگزاری کار ایران

اجراى ۴۱ نمایش در جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان

کد خبر : ۱۰۷۷۹۹

در جشنواره بیستم، میهمانان داخلی و خارجی شاهد اجرای ۴۱ نمایش در بخش‌های مختلف شامل ۸ نمایش خیابانی، ۸ نمایش در بخش کودکان، ۵ نمایش در بخش خردسالان، ۹ نمایش در بخش نوجوانان، ۴ نمایش در بخش ویژه همدان و ۷ نمایش در بخش بین الملل خواهند بود.

ایلنا: شهرام کرمی، دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در همدان در جمع خبرنگاران بر توان بالای همدانی‌ها برای میزبانی در این جشنواره بین المللی تأکید کرد و گفت: امسال از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهرماه همدانی‌ها میزبان ۴۰۰ هنرمند در کنار میهمانان داخلی و خارجی در استان خواهند بود.

به گزارش ایلنا از همدان، کرمی به بخش‌های مختلف کودکان و نوجوانان، تئا‌تر خردسال، تئا‌تر خیابانی، بخش بین الملل، مسابقه نمایشنامه نویسی و کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: ۷ گروه از هنرمندان خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، پرتغال، اسپانیا، لهستان، مالزی و دانمارک برای حضور در جشنواره بیستم به همدان سفر خواهند کرد.

کرمی از اجراى دو کار مشترک ایران و مالزی خبر داد و گفت: این آثار هنری قرار است پس از آماده شدن روی یک کاروان سیار در شهر به اجرا درآیند.

دبیر جشنواره بیستم که سومین سال کاری خود در این حوزه را تجربه می‌کند بر شعار «تئا‌تر و خانواده» اشاره کرد و گفت: امسال هم منتظر استقبال گروه‌هاى مردمى از جشنواره هستیم.

وی در حالی که به نوع انتخاب آثار به صورت تخصصی اشاره کرد، افزود: در انتخاب‌ها تقسیم‌بندی منطقه‌ای مد نظر نبوده و اگر گروه‌های نمایشی از همدان با دو اثر در بخش نوجوان و یک اثر در بخش کودک انتخاب شده‌اند به دلیل ویژگی کار بوده است.

کرمى بر تفکیک بخش‌های اجرایی جشنواره تأکید و اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک آنقدر جشنواره تئا‌تر تخصصی برگزار شود که در بخش مخاطب هم بتوان این تفکیک‌ها را تحقق بخشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز