خبرگزاری کار ایران

آتش نشانی قزوین خبر داد:

آتش سوزی چهار هکتار از علفزارهای باغستان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۷۹

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: حدود چهار هکتار علفزار و چند اصله درخت در ضلع غربی بلوار شهید باهنر شهر قزوین طعمه آتش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ مجتبی منتظری در تکمیل این خبر بیان داشت: در پی اعلام حادثه آتش‌سوزی علفزارها و درختان واقع در ضلع غربی بلوار شهید باهنر به سامانه ۱۲۵ بلافاصله پنج گروه از ایستگاه های ۲، سه، چهار، ۶ و هفت به همراه معاون عملیاتی سازمان به محل حادثه اعزام شده و نسبت به خاموش سازی آتش در سریع ترین زمان ممکن اقدام کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه حدود چهار هکتار از باغستان های بلوار شهید باهنر قزوین در آتش سوخت، تصریح کرد: سه روز پیش هم پنج هکتار از باغستان در همین مکان طعمه آتش شد.

منتظری با بیان اینکه پس از بارندگی‌های اخیر علف های هرز اطراف باغستان ها رشد یافتند، افزود: این علفزارها پس از پایان بارش‌ها رو به خشکی رفته و مستعد آتش‌سوزی شده اند و با کوچک‌ترین شعله‌ای آتش ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین با اشاره به وزش باد که در شعله‌ور شدن آتش علفزارها و سرایت به اطراف تأثیرگذار است، از شهروندان خواست از برپا کردن آتش و پرتاپ کردن شیشه، بطری و… در علفزارها که باعث ایجاد آتش سوزی می شود خودداری کنند.

شهر قزوین حدود هزار و ۵۰۰ هکتار باغستان سنتی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز