خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد:

آتش‌سوزی در 115 هکتار از مراتع استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۳۱

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از وقوع آتش‌سوزی در ۱۱۵ هکتار از مراتع استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بهرام ترکاشوند گفت: در این مدت بیشتر اراضی ملی و مستثنیات دچار آتش‌سوزی شده اند که با حضور تیم های عملیاتی یگان حفاظت با همکاری نیروهای مردمی برای خاموش سازی آنها اقدام شد.

وی با بیان اینکه مراتع دشت بویین زهرا، آوج، قزوین، آبیک و کوهین در استان قزوین طعمه آتش شده‌اند، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها به علت خطا و سهل انگاری انسان از جمله بی احتیاطی چوپانان محلی یا گردشگران و مسافران به وقوع پیوسته است.

این مسئول با بیان اینکه آتش سوزی‌های امسال زودتر از سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: در سال گذشته آتش سوزی مراتع استان از دهم تیرماه شروع شد ولی امسال وقوع آتش سوزی‌ها را از اواخر اردیبهشت ماه شاهد هستیم.

ترکاشوند با تاکید بر مراقبت از اراضی طبیعی دشت قزوین، گفت: با توجه به بارندگی‌های ابتدای سال و رشد فزاینده علف‌ها که گاهی ارتفاع آنها به ۸۰ سانتی متر می‌رسد، هرگونه روشن کردن آتش، پرتاب کردن ته سیگار و اعمال مخاطره آمیز به شعله ور شدن مراتع منجر شده و باعث خسارات به مراتع طبیعی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین یادآور شد: مراتع طبیعی نقش مؤثری برای چرای حیوانات دارند و هرگونه تخریب آنها موجب محرومیت حیوانات از عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز