خبرگزاری کار ایران

مکرمی‌فر خبر داد:

حضور ۹۶۰۰ هنرمند صنایع دستی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۰۹۳

مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی ازحضور ۹۶۰۰ هنرمند صنایع دستی که دارای پروانه کسب از اداره میراث فرهنگی هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در زمینه گسترش همکاری‌ها برای رونق تولیدات صنایع دستی زنان روستایی گفت: در بخش تولیدات توجه کمی شده و برای پیشرفت بیشتر توجه به بخش صنایع بخصوص در روستاها باید افزایش یابد.

 وی با اشاره به آموزش ها در این زمینه بیان کرد: لازمه کار صنایع دستی آموزش است که ما به فراگیران در هر رشته در استان خراسان رضوی به طور رایگان آموزش می‌دهیم.

  وی خاطر نشان کرد: ۳۴۰۰ روستا دراستان خراسان رضوی خالی از سکنه شده است و با رونق و تولیدصنایع دستی از ادامه این روند جلوگیری کرد.

مکرمی فر عنوان کرد: در کشور ۳۶۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که از این نظر با کشورهای هند و چین هم ردیف هستیم و خراسان رضوی نیز یکی از استان‌های قدیمی و دارای هنر فراوانی است.

وی اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی نیز در توسعه مشاغل خرد حمایت و جدیت لازم را دارد و می‌توان با استفاده از مثلث اقتصادی فعالیت های ارزنده دراین زمینه انجام دهیم.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:   ۷۰۰ تشکل روستایی با بیش از ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش این سازمان هستند که هر تشکل یک ظرفیت بزرگ برای توسعه توانمندی زنان و تولید صنایع دستی محسوب می‌شود.

محسن اسفندیاری بیان کرد: شرکت‌های تعاونی زنان در روستاها با توجه به تولیدات و فعالیت‌هایی که دارند می‌توانند در کشور به عنوان نمونه معرفی و تولیداتشان در عرصه ملی عرضه شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم امضای این تفاهمنامه‌بتواند به شکل‌مفید در ارائه آموزش‌های صنایع دستی و پرورش استعدادها و توانمندی‌های زنان روستایی مفید واقع شود و شاهد حضورپررنگ جامعه زنان روستایی با اعطای تسهیلات در جشنواره های ملی و منطقه ای باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز