خبرگزاری کار ایران

دامغانی مطرح کرد:

بیماری سیستم گردش خون اولین علت فوت مشهدی‌ها در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۸۹۵

مدیرعامل سازمان فردوس‎های شهرداری مشهد گفت: بیماری سیستم گردش خون با 30 درصد، اولین علت فوت مشهدی‎ها در سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،حسین مهدوی دامغانی در این خصوص گفت: سال گذشته 19 هزار و 792 نفر در شهر مشهد فوت کرده‌اند که بیماری سیستم گردش خون بالاترین تعداد فوتی را به خود اختصاص داده است؛ در رده‌‎های بعد سرطان‌ها، بیماری‌های عفونی، بیماری‎های سیستم تنفسی و تصادفات از عوامل دیگر فوت شهروندان مشهدی بوده است.

وی ضمن اشاره به آمار فوتی‎های سال 97 تصریح کرد: از این تعداد 11 هزار و 23 نفر در بهشت رضا(ع)، 331 نفر در بهشت جوادالائمه(ع) و بقیه در حرم مطهر رضوی، خواجه‌ ربیع، خواجه اباصلت و سایر نقاط شهر دفن شده‌اند.

مهدوی دامغانی در خصوص گروه سنی فوت شدگان ادامه داد: از میان فوت شدگان در سال گذشته؛ 86.4 درصد در گروه سنی بزرگسالان، 0،6 درصد در گروه سنی کودکان 5 تا 10 سال و 13 درصد گروه سنی زیر 5 سال بوده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‎های شهرداری مشهد افزود: از میان این آمار، تعداد 11640 نفر مرد و 8152 نفر زن بوده‎اند.

به گفته وی میزان مرگ و میر در 2 ماه نخست سال جاری در مشهد مقدس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز