خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز تاکید کرد:

لزوم توقف تردد اتومبیلرانی در ارتفاعات البرز/ ماشین‌های آفرود به پوشش گیاهی آسیب می زند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۹۸

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: تردد ماشین های آفرود و موتورهای سنگین در ارتفاعات شمالی کرج به فضای سبز و محیط زیست منطقه، آسیب جدی وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مهرور امروز در همایش مقابله با بیابان زدایی و پدیده گردو غبار، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را به عنوان یکی از دغدغه های مدیریت بحران برشمرد و گفت: لازم است نگاه توسعه گرایانه در این حوزه بین مدیران استانی ایجاد شود.

مهرور با اشاره به اینکه استان البرز از بین 21 بلایای طبیعی، 4 شاخصه مهم را داراست، اضافه کرد: برای حفظ تالاب صالحیه به بحث بیابان زایی به صورت تخصصی به کانون های مهم پرداخته شده و این تالاب نیز از جمله موارد مهم استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با انتقاد از تردد ماشین های آفرود و موتورهای سنگین در ارتفاعات شمالی کرج، تصریح کرد: با ورزش مخالف نیستیم اما اتومبیلرانی و موتورسواری باید در جایگاه درست همچون بیابان و رمل ها، انجام شود.

وی افزود: عبور این ماشین ها به تدریج به فضای سبز و محیط زیست منطقه شمال کرج، آسیب جدی وارد می کند که جبران پذیر نیست.

مهرور اظهار داشت: درختکاری را در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی جزو اولویت های خود قرار دادیم و تکلیف داریم که فضای سبز را گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: پیش از این از کرج و شهرستان های اطراف به عنوان سرسبزترین شهرها، یاد می‌شد اما در حال حاضر مردم با آلودگی هوا و محیط زیست روبرو هستند.

این مدیر استانی افزود: امروزه شهرستان های استان البرز در رده شهرهایی قرار گرفته است که در ایام سرد سال از آلوده‌ترین شهرهای کشور محسوب می شود.  

مهرور با یادآوری حذف 2 میلیون لیتر مازوت روزانه نیروگاه منتظرقائم، تصریح کرد: در سنوات گذشته تلاش شد این مرکز که یکی از  مراکز آلودگی هوا بود با گاز سوز شدن، کنترل شد و باید این مدیریت پیگیری و دنبال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، عنوان کرد: شهرداری کرج در ارتفاعات این شهرستان حدود 400 تا 500 هکتار از کل اراضی دریافتی از دولت را جنگلکاری کرده است و این امر در حال تکمیل است.

این مدیر استانی در پایان با تاکید بر حفظ باغات شخصی کرج گفت: باید تلاش کنیم که فضای سبز شهر برای نسل آینده حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز