خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

فرسوده بودن 71 مدرسه در کرمان/ نیاز به کمک خیران در مدرسه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از فرسوده بودن 71 مدرسه در این شهرستان خبرداد و گفت: برای مدرسه سازی نیاز به کمک خیران داریم.

احمد اسکندری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در شهر کرمان به دلیل مهاجرپذیری، تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی مدارس به 48 دانش‌آموز در هر کلاس می رسد که میانگین استاندارد آن 23 نفر است و نیاز به کمک خیران در مدرسه سازی داریم.

وی افزود: در استان کرمان 5 هزار و 500 مدرسه دولتی و 977 مدرسه غیرانتفاعی فعالیت دارند و 71 مدرسه و فضای آموزشی از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تخریبی اعلام شده است و مجبور هستیم در سال تحصیلی جدید در تعدادی از مدارس نوبت دوم ایجاد کرده و یا مدارس را تجمیع کرده و یا این مدارس را جا به جا کنیم.

اسکندری نسب با بیان اینکه 247 مدرسه هیات امنایی در استان‌کرمان مشغول به فعالیت هستند و تلاش می‌شود نرخ هزینه فوق برنامه مدارس هیات امنایی متناسب با شرایط اقتصادی خانواده ها در شهرستان‌های مختلف حداکثر تا سقف مصوب در شورای آموزش و پرورش استان تعیین شود.
 
وی با بیان اینکه مدارس هیات امنایی در راستای جذب مشارکت های مردمی و به منظور کیفیت بخشی ایجاد شده اند، افزود: تمامی وجوهات دریافتی توسط هیات امناء در زمینه آموزشی و پرورشی هزینه می شود.
 
اسکندری نسب ادامه داد: نرخ مدارس هیات امنایی در سال گذشته 10 درصد رشد داشت و در مقطع ابتدایی به 330 هزار تومان، در متوسطه اول 385 هزار تومان و متوسطه دوم به 550 هزار تومان رسیده بود.
 
وی گفت: سال تحصیلی ۹۸ _ ۹۷ به خوبی به پایان رسیده و در حال برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر برنامه های مهر 98 هستیم و ستاد ثبت نام در تمامی مناطق آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در زمان ثبت نام به جز پول کتاب، بیمه، سرویس دانش آموزی و لباس فرم، دریافتی دیگری انجام نخواهد شد و هزینه کلاس های فوق برنامه در طول سال تحصیلی از والدین دریافت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز