خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

طبق قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۰۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نخستین همایش ملی محیط زیست، مشارکت های اجتماعی و مدیریت شهری گفت: محیط زیست موهبتی الهی است و حفظ آن وظیفه مذهبی، اجتماعی و قانونی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پسندیده گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ محیط‌زیست را وظیفه همگانی دانسته و این اهمیت آن را نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تاکید کرد: محیط‌زیست سالم و عاری از هرگونه تخریب و آلودگی، از حقوق شهروندی محسوب می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که حفظ محیط زیست بدون همراهی شهروندان و مشارکت اجتماعی امکان پذیر نیست، گفت: باید با عزم همگانی و ملی به سوی حفاظت گام برداریم.

پسندیده با بیان این که همه باید حفاطت محیط زیست را مسئولیت اجتماعی خود بدانیم،  تاکید کرد: لازمه مسئولیت اجتماعی آموزش و اطلاع رسانی است که می توان از راه های مختلف حساسیت جامعه را در مورد محیط زیست بالا برد و این همراهی تمام دست اندرکاران را می طلبد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که انسان باید حقوق سایر زیست مندان را رعایت کند، ادامه داد: حفظ محیط زیست مستلزم گام برداشتن به سمت توسعه پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین مولفه هایی که در محیط های شهری مواجه هستیم، فضای سبز است که جدا از تلطیف آب و هوا و جذب آلاینده ها، محیطی شاداب و مفرح ایجاد می کند.

مدیرکل حافظت محیط زیست استان یاداور شد: سرانه فضای سبز شهر قزوین بدون احتساب باغستان سنتی، ۷ متر مربع است و با احتساب بوستان ملی باراجین،  ۱۴ متر مربع است.

پسندیده تاکید کرد: حفظ باغستان اهمیت ویژه ای دارد زیرا در شرایط آب و هوایی شهر تاثیر دارد و با حیات اجتماعی قزوین گره خورده است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که بسیاری از پسماندها ارزش اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: سرانه تولید پسماند در ایران ۷۵۰ گرم و در قزوین ۶۰۰ گرم است.

این مقام مسئول ادامه داد: ضمن این که باید ترتیبی اتخاذ شود که پسماند کمتری تولید کنیم، باید به سمت تفکیک از مبدا و بازیافت جسمانی خانگی گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز