خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

انشعابات غیرمجاز و مصرف بی‌رویه؛علت قطعی آب در زیاران

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۲۸۱

فرماندار شهرستان آبیک انشعابات غیرمجاز و مصرف بی‌رویه را علت اصلی کمبود و قطعی آب شرب در روستای زیاران بیان کرد.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با بیان این مطلب اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز و مصرف بی‌رویه موجب شده شاهد کمبود و قطعی آب در روستای زیاران باشیم.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن تابستان و حضور خوش‌نشین‌ها در روستای زیاران و افزایش جمعیت این روستا میزان مصرف آب افزایش می‌یابد و در مقاطعی از شبانه‌روز، آب زیاران قطع می‎‌‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: از سویی دیگر، وجود انشعابات غیرمجاز موجب شده قطعی آب در روستای زیاران رخ دهد.

احمدپور اضافه کرد: اداره آبفای روستایی شهرستان آبیک مکلف شده نسبت به قطع انشعابات غیرمجاز اقدام لازم را انجام دهد که تحقق این امر، آغاز شده و ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد:  مقرر شده از سوی اداره آبفای روستایی شهرستان آبیک تمام انشعابات غیرمجاز در روستای زیاران قطع شود.

این مسئول تصریح کرد: برای رفع مشکل کم‌آبی در روستای زیاران، حفر یک حلقه چاه جدید در دستور کار اداره آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته که تملک زمین آن با هماهنگی با آستان قدس انجام شده است.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: آبیاری مزارع و باغات نزدیک واحدهای مسکونی توسط برخی از اهالی روستا، در کم‌آبی و قطعی آب شرب در روستای زیاران تاثیر گذاشته که لازم است مردم الگوی صحیح مصرف را رعایت کرده و در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

به گزارش، چند روزی است که مردم روستای زیاران با قطعی آب مواجه هستند و در فضای مجازی مردم گلایه‌های خود را بیان کرده‌اند.

حتی برخی از مردم اذعان کرده‌اند قطعی آب سه ساعت در روز معقول است، پنج ساعت سخت است اما قابل تحمل، هفت ساعت قطعی هم بسیار سخت است اما اگر ناچار باشیم تحمل می‌کنیم اما تحمل بیش از بیست ساعت قطعی در شبانه‌روز معقول و منطقی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز