خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی مطرح کرد:

کاهش ۵۰ درصدی شکاف دیجیتال در شهرها و روستاهای استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۹۶۱

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی عنوان کرد: هدف اصلی ما کاهش شکاف دیجیتال موجود بین مناطق شهری و روستایی بوده که این فاصله تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش‌خبرنگار ایلنا از ارومیه قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی ضمن تاکید بر توجه ویژه وزیر ارتباطات به استان آذربایجان غربی اظهار داشت: وزیر محترم ارتباطات طی 8 ماه 3 سفر به استان ما داشتند و همچنین لازم به توضیح است که هدف اصلی ما به دنبال کاهش شکاف دیجیتال موجود بین مناطق شهری و روستایی بوده که این فاصله تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات به دنبال افزایش زیرساخت‌ها در استان بوده که در این راستا از سال ۱۳۹۶ و با شروع دوره دوازدهم دولت ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر و ظرفیت پهنای ورودی ۱۱ برابر شده است.

جلیلی‌نژاد همچنین تصریح کرد: تعداد سایت‌های نسل چهارم ۹۰ درصد و نسل سوم ۳۸ درصد طی مدت ۲ سال افزایش یافته است و همچنین تمامی روستاهای بالای ۵ خانوار دارای ارتباط هستند.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 71 درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را  ارائه می‌دهند افزود: در حال حاضر ۹۹.۴ درصد پوشش جمعیتی‌ تلفن همراه در استان وجود دارد‌ و همچنین در صورت عدم بروز مشکلی خاص، تا پایان شهریور ماه و یا نهایتا پایان امسال ۱۰۰ درصد روستاهای استان از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند بود.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۹۹۲ مشترک از خدمات این مجموعه بهره‌مند هستند.

وی در خصوص پوشش ارتباط مکالمه‌ای و اینترنتی در جاده‌های استان گفت: با‌توجه به اینکه آذربایجان غربی استانی کوهستانی است، پوشش تلفن همراه و اینترنت در جاده‌ها سخت می‌شود اما بر اساس جلسات برگزار شده درجهت بهبود شرایط قدم برداشته‌ایم.

جلیلی نژاد در خصوص ظرفیت نفوذ اپراتورها تصریح کرد: ظرفیت نفوذ اپراتور همراه اول در آذربایجان غربی ۶۶ درصد، ایرانسل ۳۸.۱۸ درصد و رایتل ۲.۶۵ درصد است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز