خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

برگزاری پرشور راهپیمایی روز قدس در قم

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۹۱۹

همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و همگام با مردم سراسر کشور، راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم در شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر قم، صبح امروز با حضور پرشور مردم، طلاب و فضلا، برخی از علما و مراجع تقلید و جمعی از مسئولان در خیابان های این شهر برگزار شد.

حجم جمعیت در این راهپیمایی به گونه ای بود که یک سر آن در میدان جانبازان و سر دیگر آن در خیابان اراک و پل حجتیه بود؛ به تریبی که حدفاصل این مسیر از خیابان معلم و صفائیه، مملو از جمعیت بود.

در کنار مردم قم و جمعی از طلاب و فضلا و خانواده های شان، بسیاری از طلاب خارجی جامعة المصطفی(ص) العالمیة از حدود ۱۰۰ کشور جهان، و خانواده شهدای مدافع نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و حجت الاسلام هاشم الحیدری معاون فرهنگی گروه حشدالشعبی عراق هم در راهپیمایی روز قدس در شهر قم، حضور داشتند.

حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی و نوری همدانی از مراجع تقلیدی بودند که در این راهپیمایی حضور داشتند.

همچنین برخی مسئولان از جمله بهرام سرمست استاندار قم، امیرآبادی و ذوالنور دو نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مرتضی حیدری فرماندار قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، اعضای شورای اسلامی شهر قم و بسیاری از مدیران ادارات و نهادها، همگام با مردم، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

علاوه بر مراجع تقلید، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برخی علما از جمله آیت الله فاضل لنکرانی، هادوی تهرانی و... نیز حضور داشتند؛ حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی هم در میان مردم قم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد.

در این راهپیمایی مردم قم، ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و دیگر مظلومان جهان، با آتش کشیدن پرچم های اسرائیل و آمریکا، خشم و انزجار خود را از مستکبران جهانی نشان دادند.

همچنین برخی از دبیران احزاب سیاسی و برخی از شخصیت های سیاسی و حوزوی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند که از آن جمله می توان به علی چهرقانی دبیر حزب اسلامی کار در استان قم، حجت الاسلام حسینی نژاد رئیس مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم و ... نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

جامعه کارگری قم نیز در کنار دیگر اقشار جامعه در این راهپیمایی شرکت کردند؛ از جمله نمایندگان تشکل های کارگری که در این مراسم حضور یافته بودند، می توان به عباس شیری سخنگوی جامعه کارگری قم، علی درویش عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی قم و ... اشاره کرد.

در پایان این راهپیمایی، نمازجمعه به امامت آیت الله اعرافی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز