خبرگزاری کار ایران

در بازدیدی مطرح شد؛

ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان از اعتیاد آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۲۸

موسس یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک با احداث کارگاهی، درصدد است نسبت به ایجاد اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد گام موثری بردارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک به همراه یوسف کازانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک و غلامرضا اخلاقی بخشدار بخش مرکزی این شهرستان از کارگاه در حال احداث برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان از ترک اعتیاد توسط موسس یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد بازدید کرد.

راه‌اندازی کارگاه تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان

علی مسعودی‌مطلق موسس کمپ ترک اعتیاد بهاری دوباره شهرستان آبیک در این بازدید مسئولان اظهار کرد: فضای فیزیکی کارگاه در حال احداث 200 مترمربع و مساحت آن یک هزار و 500 مترمربع است و برای احداث آن حدود 500 میلیون تومان از آورده شخصی هزینه شده است.

وی افزود: مسئولان بهزیستی استان قزوین و شهرستان آبیک و شورای مبارزه با موادمخدر استان در جریان احداث این کارگاه هستند و از زمان خرید زمین، در برنامه کاری قرار داده بودم که کارگاهی برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد احداث و راه‌اندازی کنم.

این موسس ادامه داد: برخی در جامعه بهبودیافتگان از اعتیاد را نمی‌پذیرند و هدف این است که افرادی که واقعا خواستار بازگشت به جامعه و خارج شدن از منجلاب اعتیاد هستند و می‌خواهند به آغوش خانواده بازگردند در این کارگاه مشغول به کار می‌شوند.

مسعودی‌مطلق اضافه کرد: نیازمند تامین آب و تسهیلات برای راه‌اندازی کارگاه برای اشتغال بهبودیافتگان هستیم.

مساعدت در اعطای تسهیلات بانکی

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در پاسخ به مطالب و درخواست‌های ارائه شده از سوی موسس کمپ اذعان کرد: لازم است طرحی مانند کارگاه خیاطی برای راه‌اندازی کارگاه ارائه شود که نیاز به مصرف زیاد آب نداشته باشد و طرحی باشد که نتیجه مطلوب داشته باشد و پاسخ دهد.

وی بر رایزنی با چندین تولیدکننده در تهران برای بازاریابی تولیداتی که قرار است در کارگاه مد نظر تولید شود، افزود: پس از اینکه از ارائه طرح و نوع تولید اطمینان حاصل شود و مراحل اداری طی شود، نسبت به معرفی به سیستم بانکی برای اعطای تسهیلات بانکی مساعدت لازم صورت می‌گیرد.

مسئولان همچنین از یک کارگاه سیم‌پیچی تولید کابل  و سیم در روستای محمودیان بازدید کرده و در جریان روند فعالیت این کارگاه و مشکلات آن قرار گرفتند.

از سوی این کارگاه برای 30 تا 40 نفر در منزل اشتغال ایجاد شده و حدود 20 نفر در کارگاه سیم‌پیچی تولید کابل و سیم و سوکت‌زنی مشغول به کار هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز