خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد خبر داد؛

صدور پایان‌کار برای یک واحد شهرک صنعتی توس با اخذ تعهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۴۰۲

شهردار مشهد از توافق در صدور پایان‌کار برای یک واحد شهرک صنعتی توس با هدف تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  محمدرضا کلایی با بیان این مطلب در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی که در شرکت شهرک های صنعتی توس برگزار شد، اظهار کرد: در دور سوم شورای اسلامی شهر مشهد تفاهم نامه ای در خصوص بخشی از اراضی منطقه 12 مشهد صورت گرفت که براساس آن آماده سازی اراضی مربوطه و دریافت هزینه های مرتبط برنامه ریزی شد. اما این توافق نامه با بخش هایی از قانون در تضاد آشکار بود و به دنبال این مسئله برای شهرداری، مردم و مجموعه هایی که اقدام به تفکیک اراضی مربوطه کردند، مشکلات متعددی به وجود آمد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد تسهیل به منظور رفع مسائل به وجود آمده، بیان کرد: در این جلسه از اخوان، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی استعلام گرفته شد و وی عنوان کرد اراضی تفکیک شده جزو اراضی ملی با کاربری انبارداری است و کار واگذاری این اراضی نیز توسط اداره کل منابع طبیعی صورت گرفته است.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه این اراضی از محدوده شهر خارج است، عنوان کرد: در حال حاضر هزینه آماده سازی با مجموعه مربوطه است. اما اگر بنا بر تسهیلگری باشد، می توان توافقاتی را صورت داد. سپس بخش هایی از زمین را آماده سازی کرد و به قطعات هزار متری تقسیم نمود.

کلایی خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری می تواند پایانکار برای شهرک صنعتی با اخذ تعهد صادر کند تا هزینه های مربوطه را پرداخت کنند. اما در آینده چنانچه تمایل وجود داشت، می توان نسبت به قطعه بندی و آماده سازی زمین اقدام لازم صورت گیرد، خیابان کشی شود و فضاهای لازم ایجاد گردد.

در ادامه این نشست، موضوع احداث و آسفالت جاده حسن آباد در ورودی شهرک صنعتی نیز به عنوان یک مطالبه مطرح شد که شهردار مشهد در پاسخ به این موضوع، گفت: ورودی جاده حسن آباد، آیلند میانی شهرک صنعتی، فضاهای شهری و وضعیت آسفالت این محدوده به هیچ وجه در شان شهرک صنعتی توس مشهد نیست و شهرداری حاضر به مشارکت در موضوع آسفالت این محدوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز