خبرگزاری کار ایران

مومنی خبر داد:

هزینه 520 میلیارد تومانی گازرسانی به زاهدان در سال 98

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۸۱۵

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به فعالیت سه شرکت گاز خراسان رضوی، همدان و سمنان برای گازرسانی در زاهدان گفت: در سال 98، مبلغ 520 میلیارد تومان برای بهره مندی مردم این شهر از نعمت الهی گاز هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سعید مومنی  در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان، شهردار زاهدان و جمعی از مقامات استانی و محلی این استان اظهار کرد: هم اکنون 1142 شهر و 29000 روستا در کشور ما از نعمت الهی گاز بهره مند هستند.

وی افزود: ایران دارای رتبه اول ذخایر گاز دنیا، چهارمین تولید کننده گاز جهان و همچنین دومین مصرف کننده گاز طبیعی در جهان شناخته می شود.

مومنی در ادامه به تشریح نحوه اجرای طرح گازرسانی به شهر زاهدان پرداخت و گفت: در این پروزه 520 کیلومتر شبکه توسط شرکت گاز خراسان رضوی، 130 کیلوکتر توسط شرکت گاز همدان و 170 کیلومتر نیز توسط شرکت گاز سمنان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ گروه کاری در شهر زاهدان فعال هستند و این تعداد تا ۲۰ گروه نیز قابل افزایش خواهند بود. در سال 98، 520 میلیارد تومان برای گازرسانی در زاهدان هزینه خواهد شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم همراهی و تعامل دیگر دستگاه های اجرایی با شرکت گاز اظهار کرد: باید با تعامل و همدلی زمینه اجرای به موقع این طرح را ایجاد کنیم.

وی گفت:حتما این حجم کاری، فشار مضاعفی بر شهرداری وارد خواهد آورد، ولی باید به سمتی حرکت کنیم تا در سایه تعامل 800 کیلومتر مسیرگازرسانی را در زمان مقرر اجرایی کنیم. برای اجرای به موقع طرح گازرسانی به شهر زاهدان باید شرایط کاری بین شرکت گاز و دیگر دستگاه ها از نظر ظرفیت کاری همطراز شود.

مومنی در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد، طی 45 روز آینده گاز به شهرک صنعتی زاهدان برسد و سهم ویژه ای در سبد انرژی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی این منطقه ایفا کند.

استفاده از نیروهای بومی در اجرای طرح گازرسانی به زاهدان

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در ادامه این نشست اظهار کرد: انشاا... در مدت زمان 300 روز شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح گازرسانی به بخشی از شهر زاهدان که بر عهده این شرکت گذاشته شده، خواهیم بود.

وی افزود: 520 کیلومتر شبکه گازرسانی در شهر زاهدان یعنی معادل نیمی از این شهر توسط شرکت گاز خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

فانی گفت: در طرح‌های گازرسانی خراسان رضوی برای هر چند محور، یک مسئول می‌گذاریم، اما برای پروژه گازرسانی زاهدان یک مدیر پروژه مستقل تعیین کرده‌ایم و برای هر بخش پروژه نیز یک مدیر گذاشته‌ایم که نشان‌دهنده عزم ما برای اجرای قدرتمند این طرح است.

غلامعباس حسینی مدیر عامل گاز استان فارس نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: فعالیت شرکت گاز استان فارس به عنوان معین گازرسانی شهرستان خاش از مردادماه امسال آغاز خواهد شد.

وی خواستار همراهی دستگاه های دولتی همانند شهرداری و راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای صدور مجوزهای لازم شد.

علیرضا شریفی نژاد مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان نیز پیشنهاد تشکیل کارگروه طرح ضربتی گازرسانی به شهر زاهدان را با هدف سرعت بخشیدن در اجرای این پروژه خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز