خبرگزاری کار ایران

افزایش 8.2 درصدی حمل و نقل کالا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۴۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:بالغ بر 9 میلیون و 236 هزار تن کالا در سال 97 توسط ناوگان باری استان جابه جا شد که نسبت به مدت مشابه قبل 8.2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، افشین پیرنون در اولین جلسه شورای حمل و نقل استان در سال جاری اظهار داشت : یکی از بخش های بزرگ اقتصادی استان بخش حمل و نقل عمومی جاده ای است،این اداره کل با هدف فراهم ساختن بستری مناسب و هدفمند در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان تمامی سعی و تلاش خود را معطوف به شفاف سازی و اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای و جلوگیری از تضییع حقوق فعالان این عرصه کرده است.

وی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل کالای جاده ای استان قزوین 86 شرکت داخلی و بین المللی و بالغ بر 12 هزار و 230 نفر راننده و 9 هزار و 768 کامیون باری در استان فعالیت دارند، همچنین در بخش حمل و نقل مسافربری تعداد 43 شرکت حمل و نقلی و بالغ بر 2 هزار و 544 نفر راننده مشغول فعالیت هستند.

پیرنون در ادامه افزود : میزان جابه جایی مسافر در سال 97 هم برابر 2 میلیون و 867 هزار نفر بوده که این میزان افزایش 1.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 1396 نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان داشت : این اداره کل در راستای تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده در این حوزه طی سال گذشته با اعمال نظارت های مستمر محسوس و نامحسوس بر عملکرد شرکت ها و رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای بیش از هشت هزار ناوگان حمل و نقل عمومی را در محورهای مواصلاتی استان کنترل کرده و تخلفات 65 شرکت حمل و نقل کالا طی برگزاری هشت جلسه کمیسیون ماده 12 در این اداره کل رسیدگی و احکام مربوطه صادر شد.

این مسئول گفت: از این تعداد برای هفت شرکت حمل و نقل کالا تعطیلی و لغو یک ماهه پروانه فعالیت و مابقی جریمه نقدی و تذکر کتبی صادر و اجرا شد، همچنین در بخش مسافربری نیز تخلفات 11 شرکت حمل و نقل مسافربری طی برگزاری سه جلسه رسیدگی و احکام مربوطه صادر شد.

پیرنون با اشاره به اجرای طرح رایگان بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل و نقل کالا و اعطای 900 میلیارد ریال خدمات بهداشتی و درمانی به این قشر از اول مرداد ماه 97 تا کنون افزود : تعیین و اجرای نرخ حمل و نقل جاده‌ای کالا براساس تن کیلومتر به عنوان اولین استان اجرای کننده در کشور، توزیع بیش از 30 هزار حلقه لاستیک توسط کمیته توزیع لاستیک مستقر در پایانه کالای قزوین بر اساس اولویت پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، بررسی و نظارت بر فرآیند ترخیص کالا و ترخیص از گمرک از زمان ورود وسیله حمل به گمرک تا زمان اظهار کالا توسط صاحب آن، بررسی و نظارت بر فرآیند فعالیت شرکت ها و رانندگان حمل و نقل جاده ای در پایانه کالای قزوین و شهرستانها ، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر و ... از دیگر اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل کالای جاده‌ای می توانند، هر گونه انتقاد ، شکایت و دیدگاه خود را در حوزه حمل و نقل جاده‌ای شامل دریافت کمیسیون اضافی، وضعیت خدمات رسانی در شبکه جاده ای، وضعیت عملکردی شرکت‌های حمل و نقل و دیگر نکات مورد نظر را از طریق سامانه تلفن پاسخگوی 141 ، سامانه پیامکی 3000141، پایگاه اطلاع رسانی www.141.ir یا صندوق پستی 3773-14155 به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انعکاس دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز