خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کسب مهارت های فنی و حرفه ای فرصتی مناسب برای اشتغالزایی است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۲۸

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تایباد گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز است مهارت های فنی و حرفه ای بیشتر توسعه یابد و در این زمینه همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی ضروری است.

اسماعیل نیک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، گفت: با توجه به رشته‌های ارائه شده در این مرکز این رشته ها شامل پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، کشتکار گلخانه‌ای، تعمیر لوازم خانگی، عمران و برق کاری صنعتی است. 

وی افزود:رشته‌های نامبرده در مدت 160 ساعت به کارآموزان آموزش داده می‌شود و در پایان دوره به قبول‌شدگان در آزمون گواهینامه فنی و حرفه ای اعطا می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تایباد تصریح کرد:همچنین کارآموزانی که دوره آموزش آنها به اتمام رسیده جهت دوره کارورزی در رشته‌های تعمیر سرویس و نگهداری خودرو ویژه آژانس و سرویس کولرهای آبی برای کلیه ادارات مشغول به فعالیت می شوند. 

وی ادامه داد: این اقدام از یک سو فرصت شغلی و کسب تجربه برای کارآموزان را فراهم می‌کند و از طرف دیگر نهادهای دولتی برای تعمیر و سرویس کولرهای آبی در مجموعه اداری از تخفیف لازم برخوردار می‌شوند. 

نیک محمدی با اشاره به ایجاد و رونق بازار فروش محصولات تولید شده در این مرکز گفت: طبق تفاهم‌نامه با معین اقتصادی شهرستان قرار شده منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جهت توسعه و عرضه محصولات کارورزان این مرکز در رشته های فرش بافی، گوهرتراشی و صنایع چرم همکاری لازم را داشته باشد. 

 از 18 اردیبهشت ماه امسال 112 نفر از نیروهای نظامی در رشته های پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، کشتکار گلخانه‌ای، تعمیرلوازم خانگی، عمران و برق کاری صنعتی در این مرکز به مدت 160 ساعت در حال گذراندن دوره آموزشی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز