خبرگزاری کار ایران

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

نیاز به ۴۰ تن سم جهت مقابله با ملخ‌های صحرایی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۲۳

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به آلودگی بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی این استان توسط ملخ‌های صحرایی، گفت: ۴۰ تن سم برای مقابله با ملخ‌ها نیاز است.

‌به گزارش ایلنا، حیدر زورقی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چابهار افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ملخ قابل قبول نیست و باید به عنوان یک طرح ملی به آن نگاه شود و نیازمند توجه و اعتبار ملی است.
 
وی بیان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مناسب مکان مناسبی برای ایجاد گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای است تا علاوه بر نیاز بازار صادرات نیز انجام شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امروز مهمترین چالش بخش کشاورزی استان مبارزه با ملخ صحرایی است و تاکنون هزینه‌های زیادی به بخش کشاورزی تحمیل کرده است.
 
زورقی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ اکیپ خودرویی سمپاش ulv ،‌۵۰ دستگاه ماشین آلات برای دیده بانی و مبارزه با ۱۵۰ نفر پرسنل مشغول مبارزه با ملخ صحرایی هستند و تاکنون بیش از ۷۰ هزار هکتار از مراتع آلوده به ملخ را سمپاشی کرده‌اند.

وی پیش بینی کرد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای ادامه مبارزه نیاز به ۴۰ تن سم داریم و با توجه به گستردگی استان خواستار تسریع در تأمین اعتبار لازم برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی شد.
 
زورقی تصریح کرد: در برنامه داریم ۵۲۶۰ هکتار گلخانه در سواحل کنارک و چابهار با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کنیم و این منطقه را به عنوان گلخانه بزرگ کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز