خبرگزاری کار ایران

اربابی خبر داد:

حدود 700 پروژه سرمایه‌گذاری به پروژه‌های کشور افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۱۴

با توجه به استقبال و در امان بودن از گزند تحریم‌ها سال گذشته حدود 700 پروژه سرمایه‌گذاری به پروژه‌های کشور افزوده شد که همچنان رو به ازدیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حسین اربابی در حاشیه مراسم بزرگداشت و گلباران آرامگاه حکیم عمر خیام گفت: تمام تلاش ما برای جذب سرمایه‌های بخش‌خصوصی است که با هم افزایی منابع دولتی بتوان در وضعیت فعلی جزء معدود دستگاه‌ها باشیم و بودجه میراث حدود 40 درصد به میزان سال 97 افزایش داشته باشد و با تخصیص این بودجه مسلما فعالیت‌ها در حوزه تخصصی میراث چندین برابر خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و پانصد طرح و اکنون بالغ بر 2هزار و دویست طرح سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری در حال فعالیت داریم که بیش از 120هزار میلیارد تومان حجم این سرمایه گذاری می باشد. 

وی با اشاره به اینکه با داشتن زیر ساخت‌ها اما شاهد حضور کمرنگ گردشگران هستیم اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم در رویدادهایی است که می‌تواند در شهر نیشابور ادامه داشته باشد و باید حتما مسیرهای گردشگری را تعریف کنیم. در نیشابور آرامگاه عطار، خیام و حیدر یغما وجود دارد که به صورت نقطه ای نگاه می‌شوند اگر با نگاه محوری بنگریم، گردشگر در این محور وقت بیشتری را صرف می‌کند که این امر باعث ماندگاری بیشتر گردشگر می‌شود. 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره روزهای ملی چنین عنوان کرد: روزهای ملی در حال پررنگ‌تر شدن هستند و بزرگترین سرمایه را تبدیل به روز ملی کرده‌ایم، چه سرمایه‌ای بهتر از حکیم عمر خیام، ضمن پاسداشت از این سرمایه‌ها  باید بتوانیم بیشترین بهره را ببریم و به نسل‌های آینده  نیز تحویل بدهیم. باید سعی داشت برنامه‌ها را تقویت کرد و نگاه وسیع‌تری به حوزه گردشگری داشت همچنین که مردم ایران برجستگی اشعار خیام را دوست دارند. 

اربابی در پاسخ به این سوال که چرا دو روز ملی در نیشابور برگزار شد و وزیر و معاون وزیر حضور پیدا نکردند، عنوان کرد: البته که اداره میراث برای حضور مداوم مسؤلان کشوری تلاش داشته اما در این میان گاهی اتفاقاتی باعث کمرنگ تر شدن حضور مسؤلان کشوری می شود.

وی یادآور شد: آنچه که مسلم است مسئولین ، مردم نیشابور و حکیم عمر خیام چیزی را از دست نمی‌دهند بلکه مسئولانی که در این مراسم ها شرکت  نمی کنند فرصت ها را از دست خواهند داد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از موارد مهم  سیاست های سازمان این است که هر شهر یک موزه داشته باشد. همچنین که از سال گذشته نسبت به این مهم اقدامات لازم انجام گردید و با 11موزه در استان، برای شهرهایی که ظرفیت ایجاد موزه دارند شروع کرده ایم. 

ابوالفضل مکرمی فر بیان کرد: در سال 98 سعی بر این است موزه های مشارکتی داشته باشیم و سایر دستگاه‌های خصوصی که تمایل دارند نسبت به فعالیت های محدودی سازمانی خود، نسبت به ایجاد موزه اقدام نمایند همکاری خواهیم داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره موزه خراسان بزرگ افزود: این موزه با زیر بنایی به وسعت 18هزار متر از نظر محتوایی است که از سال گذشته با توجه به اتمام سازه ساختمان تلاش داریم در سال‌جاری این موزه را از نظر محتوایی به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به حفظ خانه‌های قدیمی افزود: خوشبختانه در سال‌جاری تمهیداتی را انجام داده‌ایم و بیشترین آثاری که تاکنون شناسایی شده و در فهرست آثار ملی کشور قرار نگرفته‌اند را شناسایی و انجام دهیم. 

وی یادآور شد: کل آثار ثبتی استان خراسان در 6 دهه 1560 اثر به ثبت رسیده است. سال گذشته 30 اثر پژوهشی انجام و در حال ثبت ملی هستند حال در سال‌جاری تلاش داریم 200 اثر در سطح استان را در فهرست آثار ملی کشور قرار دهیم تا بتوانیم اقدامات قانونی را برای پیشگیری از تخریب در مجامع قانونی انجام بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز