خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

جابجایی اهالی روستای دره شیخ عالی به زودی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۷۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کوهرنگ گفت: به زودی اهالی روستای دره شیخ عالی به مکان امنی جابه جا خواهند شد.

بهنام چراغپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا دراین باره گفت: بارش‌های فروردین ماه امسال موجب رانش زمین روستای دره شیخ عالی شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری شد.

وی با بیان اینکه در این روستا 20 خانوار زندگی می‌کنند، افزود: درصدد هستیم بزودی برای جابه جایی خانوارهای این روستا مناطقی در نظر گرفته شود و با ساخت شهرکی ایمن و جدید که مطالعات آن نیز انجام شده اهالی این روستا را جابجا کنیم که اهالی روستا بسیار از این موضوع استقبال کرده اند و حتی با این اقدام ممکن است عده ای از شهرنشینان با مهاجرت معکوس به این منطقه اقدام کنند.

چراغپور ادامه داد: در پی رانش زمین بسیاری از خانه های این روستا دچار تخریب و آسیب شدند و دیگر مکان مناسبی برای زندگی مردم نیست و با بارندگی های پاییز امسال ممکن است وضعیت و شرایط زمین منطقه در بحث رانش خطرناکتر شود و طبق نظر کارشناسان 2 کیلومتر در 2 کیلومتر رانشی است.

روستای دره شیخ عالی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در فاصله 150 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز