خبرگزاری کار ایران

قزوین به‌عنوان پایگاه مطالعات توسعه گردشگری شمال غرب انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۳۲۵

استان قزوین به عنوان پایگاه مطالعات امکان سنجی در زمینه توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون گردشگری این دستگاه روز سه شنبه گفت: این مطالعات توسط ژاپنی ها انجام می شود.

علیرضا زمانی خرقانی افزود: در پروژه همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(جایکا) که به منظور افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی، برنامه مدیریت و توسعه گردشگری استان‌های شمال‌غرب کشور انجام می‌شود، قزوین به همراه 5 استان غربی زنجان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به عنوان پایگاه مطالعات امکان سنجی در زمینه توسعه گردشگری انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: پس از انجام فازهای نخست در قالب مطالعات میدانی و تحلیل داده‌ها از سوی تیم مشاوران جایکا طرح جامع گردشگری منطقه شمال غرب کشور تهیه خواهد شد.

زمانی گفت: در همین راستا و به منظور بررسی ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین کارشناسان جایکا در روزهای هفتم و هشتم خردادماه سال‌جاری با مسئولان بخش‌های دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه گردشگری استان دیدار می‌کنند و در مرحله دوم در تاریخ یکم تیرماه از چند جاذبه گردشگری در قزوین بازدید خواهند کرد.

آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) که دفتر مرکزی آن در توکیو بوده و در بیش از 150کشور دنیا در حال فعالیت است از طریق کمک های توسعه‌ای دولتی در قالب همکاری‌های فنی و مالی با کشورهای در حال توسعه در زمینه ایجاد صلح، ثبات و رفاه جامعه بین‌المللی فعالیت داشته و به‌عنوان بزرگترین آژانس بین المللی کمک‌های دوجانبه در دنیا، مسئولیت اداره و مدیریت تمامی کمک‌های توسعه‌ای دولت ژاپن مانند همکاری‌های فنی، وام‌های توسعه‌ای و کمک های بلاعوض را به صورت یکپارچه بر عهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز