خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

دستگیری حفاران غیرمجاز تپه تاریخی گاورچال در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۹۳۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از دستگیری سه حفار غیر مجاز در تپه تاریخی گاورچال واقع در بخش مرکزی قزوین خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر افزود: پیرو تماس مردمی مبنی بر مشاهده حفاری غیر مجاز در تپه تاریخی ثبت شده گاورچال در بخش مرکزی قزوین به وسیله یک دستگاه بیل مکانیکی با هدف تجاوز به دفینه‌های ارزشمند تاریخی– فرهنگی، تیمی متشکل از جانشین یگان حفاظت استان به همراه چند تن از کارمندان یگان و کارشناس باستان‌شناسی اداره کل جهت بررسی موضوع به محل اعزام و با اقدام به موقع موفق به دستگیری سه تن از حفاران شدند.

خزائلی اظهار داشت: در این عملیات با همراهی نیروهای انتظامی و حضور واحد گشت، یک دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه بیل مکانیکی توقیف و پرونده افراد دستگیر شده به منظور طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به موقع جهت حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی– فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم عرصه میراث فرهنگی یادآور شد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز می‌توانند جهت گزارش کشف اشیای‌تاریخی، تخریب یا انجام‌حفاری‌های غیرمجاز با شماره 33236966 در وقت اداری و شماره‌های 33367121 و 5- 33679973 به صورت شبانه روزی با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته و جلوی وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی را بگیرند.

استان قزوین حدود هزار و 300 اثر ثبت شده ملی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز