خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار شیراز:

مراحل سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز تابع تشریفات قانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۸۵۷

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تاکید کرد: تمام مراحل سرمایه‌گذاری در این نهاد تابع تشریفاتی قانونی است و در چارچوپ شیوه نامه ها و مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز انجام می شود.

به گزارش ایلنا، محمدهادی هاشم‌پور در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز عنوان کرد: در شهرداری پایبند به تمامی اصول و  قوانین حاکم بر سرمایه‌گذاری هستیم و بی شک برای تسهیل و جذب سرمایه اهتمام داریم.

وی از رئیس جدید سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز خواست تا ضمن پایبندی به قوانین، شیوه‌نامه‌ها و مصوبات شورای‌شهر شیراز و تشریفات قانونی سرمایه‌گذاری را رعایت کند تا کاری سالم، شفاف و صحیح انجام شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تاکید کرد: در شرایط فعلی اقتصادی انتظارات از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به لحاظ جذب منابع بالاست که با توجه به سوابق رییس جدید این سازمان، اطمینان دارم که حوزه سرمایه‌گذاری ضمن ایجاد تحول و تغییر رویکرد، در زمینه جذب سرمایه گذار نیز آینده ای روشن خواهد داشت.

هاشم پور بر تعامل رئیس جدید سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با  سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: کسی که می خواهد سرمایه‌گذاری کند به دنبال ضمانت اجرای اصل سود از سرمایه‌گذاری است و همین موضوع ضرورت اعتماد سازی برای  جذب سرمایه گذاران را بیشتر می کند. 

هاشم پور با بیان اینکه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار کار دشواری است، تصریح کرد: رونق سرمایه گذاری در شهر برای کاهش بیکاری، تنها به این سازمان و گروه خاصی تعلق ندارد و مربوط به کل مجموعه شهرداری است.

معاون شهردار شیراز با اشاره به ماهیت مناقصه و مزایده‌ای بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: باید آیین نامه مالی را با قوانین و مقررات مربوط به پروژه های سرمایه گذاری انطباق داد.

وی با تاکید بر اینکه برای ارائه یک بسته سرمایه گذاری و حتی اخذ یک پروانه ساختمانی باید ضوابط قانونی طی شود، اظهار کرد: در سازمان سرمایه‌گذاری برخی تصور می‌کردند که با تعریف شدن بسته، سرمایه گذاری حاصل خواهد شد. در صورتی که نباید تصور کنیم هر موضوعی که در ذهن‌مان شکل گرفت حتما می تواند به سرمایه گذاری ختم ‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تعامل، شفافیت و تعهد به قوانین را از ارکان اصلی و از رویکردهای حوزه سرمایه گذاری دانست و گفت: اطمینان دارم که این خصوصیات اخلاقی در رئیس جدید سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز وجود دارد.

هاشم‌پور مجموعه شهرداری را به لحاظ قوانین و مقررات، سازمانی پیچیده و سخت توصیف و با بیان اینکه کمتر سازمان و تشکیلاتی مانند شهرداری درگیر قانون و مقررات است، گفت: بیش از یکصد شرح وظیفه در قانون برای شهرداری‌ها پیش بینی شده که جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم ترین وظایف آن است و بار اصلی آن بر دوش سازمان سرمایه گذاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته شاهد قوانین و آیین‌نامه های اجرایی متعددی بودیم با مقتضیات امروز همخوانی نداشته‌اند، اضافه کرد: قوانین فعلی شهرداری‌ها ‌مربوط به سال 1345 است و باید بروز رسانی و مورد بازنگری قرار گیرند.

هادی شهدوست شیرازی، رئیس جدید سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری از سازمان‌های مهمی است که نقش بارزی در وضعیت درآمدی شهرداری دارد، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کشور شرایط مساعدی برای سرمایه‌گذاری ندارد اما با به کارگیری همه ایده‌ها، ظرفیت‌های شهر و تجربیات همکاران، می‌توان آینده خوبی را برای این سازمان متصور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز