خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری یزد:

توقیف بخشی از مبلغ وام خلاف مقررات بانک مرکزی است/تخلف محرز بانک ها در اخذ وثیقه

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۴۲

رئیس کل دادگستری یزد با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و رونق این بخش گفت: توقیف بخشی از مبلغ وام خلاف مقررات بانک مرکزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حبیبی در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان استان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات پیش روی صنعت و تولید اظهار داشت: برخی از بانک ها در نگهداشت بخشی از مبلغ تسهیلات ارائه شده به شرکتهای سرمایه گذاری و افراد به بهانه توثیق و یا هر عنوانی دیگر اقدام می کنند که این بر خلاف قانون و دستورالعمل های بانک مرکزی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ بانکی حق ندارد با عناوین مختلف به این امر مبادرت نماید ادامه داد: در تحقق رونق تولید، باید در عین تدوام گردش کار سرمایه گذاری و اشتغال، بدهی های بانکی اخذ شود اما تخلف پذیرفتنی نیست و برخورد می شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد اضافه کرد: موضوع بدهکاری شرکت های تولیدی و سرمایه‌گذاران به بانک ها باید به گونه ای در فرایند تسویه حساب قرار گیرد که به اصل تولید و گردش کار سرمایه گذاری لطمه ای وارد ننماید.

وی شرایط خاص کشور، وضعیت جوی سنوات اخیر از حیث نزولات آسمانی و همچنین تلاطم های اخیر در بازار و نوسانات نرخ ارز را از مهمترین عوامل ضرورت حمایت از سرمایه گذاری و طرح های اشتغال زا و تولید برشمرد و بیان داشت: هر فرد و یا شرکت تولیدی و سرمایه گذاری که اقدام به اخذ تسهیلات از بانکها می کند باید تمام تلاش خود را در بازگرداندن وام های دریافتی در سررسید و موعد های مقرر داشته باشد.

حبیبی با تاکید بر اینکه این وجوه باید همواره در گردش بوده و چرخ اقتصاد این کشور را بچرخاند اضافه کرد: از سوی دیگر بانکها نیز باید در مطالبه وام های خود، امهال سررسید های خود با توجه به شرایط موجود و برخی از مشکلات پیش بینی نشده را بر مبنای تصمیم های ستاد ها و کمیته های مرتبط در این زمینه بپذیرند.

وی اخذ وثایق بانکی، چندین برابر وام های اعطایی را نیز از دیگر مسائل بحث برانگیر و تخلف محرز دانست و ابراز داشت: مبلغ وام هر فرد و یا شرکت یا واحد تولیدی مشخص است و مبنای عددی اخذ وثیقه نیز تعیین شده است و اینکه بانک در یک اقدام غیر قابل توجیه به اخذ وثایق مختلف با عناوین متفاوت تا چندین برابر مبلغ اعطایی نماید، کار درستی نیست و در صورت درخواست به دستگاه قضایی این اقدام قابل پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز