خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور بیان کرد:

شناسایی 60 واحد مشکل دار و 9 واحد بحرانی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۷۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: در استان قزوین شصت واحد مشکل دار با اشتغال 5 هزار و 856 نفر یعنی حدود چهار و نیم درصد اشتغال کل کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بابک دین پرست در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای استان برگزار شد بیان کرد: در بحث رونق تولید و بازسازی و نوسازی، دستگاههای استان آمار دقیق ارائه نمی دهند که این امر در بررسی مشکلات بخش تولید اثرگذار است.

وی گفت: با ممنوع شدن ورود برندها به کشور می‌توان امیدوار بود بستر خوبی برای حمایت از کالای ایرانی ورونق بیشتر تولید مهیا شده و این فرصت باید به کیفی سازی محصول و افزایش تولید منجر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی برای حفظ اشتغال کشور و فعال شدن واحدهای تولیدی استفاده شود تا بتوانیم شعار سال را محقق کنیم.

دین پرست عنوان کرد: وزیر کشور به استانداران، فرمانداران و بخشداران تاکید کرده که اقدامات لازم را برای رونق تولید در کشور انجام دهند.

وی افزود: در سال رونق تولید باید به گونه‌ای حرکت و برنامه ریزی کنیم تا هیچ واحد صنعتی به دلیل مشکلات ارزی، مدیریتی و یا مواد اولیه و یا موانع دولتی تعطیل نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تصریح کرد: استان قزوین در آمار عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رتبه خوبی دارد اما برگزاری جلسات نباید ملاک فعالیت باشد بلکه شاخص های دیگر جهت افزایش کیفیت و کاربردی بودن جلسات انجام شود.

دین پرست اضافه کرد: نکته مهم این است که شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دارای اختیارات بزرگی است و باید از این اختیارات جهت رفع موانع تولید به ویژه موضوع معافیت مالیاتی شعاع 120 کیلومتر استفاده نمایند.

وی ادامه داد: واحد مشکل دار واحدی است که دچار اختلال در روند تولید می شود در استان قزوین شصت واحد مشکل دار با اشتغال 5 هزار و  856 نفر یعنی حدود چهار و نیم درصد اشتغال کل کشور شناسایی شده که باید به این موضوع با جدیت بپردازید و با دستور کار ویژه این کار انجام شود تا واحدهای تولیدی بحرانی، مطلقا دچار تعطیلی نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بیان کرد: واحد تولیدی مشکل دار که قدرت تولید دارد نباید تعطیل شود و یکی از شاخصه های اجرایی استانداران و فرمانداران این است که باید در کارگروهها و ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع حضور جدی داشته تا بتوانند مشکلات بخش تولید را با دقت بررسی نمایند و در همین راستا هر شهرستانی که یک واحد تولیدی مقیاس بزرگ آن تعطیل شود، فرماندار آن شهر عزل می شود.

دین پرست افزود: در بررسی طرح های نیمه تمام در کل کشور بیست طرح شناسایی شد که سهم استان قزوین چهار طرح بود که به حکم رئیس جمهور این طرحها باید تکمیل شود و هیچ طرح جدیدی شروع نشود.

وی با اشاره به واحدهای تملک شده توسط بانکها گفت: سال پیش 2 هزار و 22 واحد شناسایی شد که برای پنج مورد از این تعداد، جهت بازگشایی و شروع تولید، از رییس جمهور مجوز گرفته شد واحد تولیدی که باسرمایه بالا ایجاد می شوند نباید به دلیل وجود سختگیری های موجود تعطیل شود.

دین پرست در پایان خواست تا بحث تنظیم  بازار و احتکار در دستور کار استان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز