خبرگزاری کار ایران

دادستان آبیک به ایلنا خبر داد:

تشکیل 2 شعبه رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه‌خواری در آبیک / اجرای گشت‌های ویژه با اولویت بیان مشفقانه

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۵۱

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از تشکیل دو شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه‌خواری و هتک حرمت ماه مبارک رمضان خبر داد.

سعید احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: به‌مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان با مراجع انتظامی، شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک در زمینه حفظ حرمت این ماه و جلوگیری از آلوده کردن فضای شهر به روزه‌خواری و جلوگیری از هتک حرمت به این ماه و ایجاد انضباط اجتماعی مکاتبات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به شهرداری آبیک تاکید شده بود در مناطق شهری و منفصل شهری مانند شهرک فردوس نسبت به تبلیغات محیطی در زمینه این ماه مبارک و ترویج فرهنگ دینی و رعایت شعائر و آداب اسلامی اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اضافه کرد: همچنین تاکید شده در تلویزیون‌های شهری نسبت به نصب پیام‌های پیشگیرانه و در اختیار قرار دادن تابلوهای سطح شهر آبیک به متولیان فرهنگی درباره ترویج فضایل اخلاقی اقدام لازم صورت گیرد.

احمدزاده ادامه داد: شهرداری مکلف شده در ماه ضیافت الهی به اجرای برنامه‌ها و مراسم ویژه در بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن ورزشی بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم و حفظ حرمت این ماه ضروری است، به نیروی انتظامی تاکید شده در راستای جلوگیری از هتک حرمت این ماه اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی اتخاذ کند.

این مسئول قضایی افزود: برقراری گشت‌های ویژه روزانه با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و سپاه در طول ماه مبارک رمضان در حوزه قضایی شهرستان آبیک به ویژه در مناطق آلوده برگزار می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تصریح کرد: گشت‌های ویژه با هر گونه تظاهر افراد به روزه‌خواری در ملأعام و امکان عمومی و مُعِد پذیرش عموم به غیر از رستوران‌ها و مجتمع‌های خدماتی بین راهی بدوا با زبان لین و بیان مشفقانه از باب امر به معروف و نهی از منکر برخورد می‌کنند.

احمدزاده افزود: چنانچه غفلت و علل مرتکب روزه‌خواری با ارشاد رفع شود افراد بلاقید آزاد هستند اما در صورت اصرار و مجادله با ماموران نیروی انتظامی و اقدام تعمدانه مبنی بر شکستن حرمت ماه مبارک رمضان با رعایت حقوق شهروندی، جلب و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: دو شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه‌خواری و هتک‌ حرمت ماه مبارک رمضان در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و دادگستری این شهرستان به قید فوریت تشکیل شده و هردو شعبه دارای قاضی کشیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز