خبرگزاری کار ایران

فرماندار تفت:

دفن پسماند در روستاها وضعیت مطلوبی ندارد/ تفت نیازمند بودجه ویژه است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۳۷

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به عدم رعایت نکات اصولی بهداشتی و زیست محیطی گفت: دفن پسماند در روستاها وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محامدی در نشست بررسی مشکلات منطقه شیرکوه که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری ها و دهیاری های شهرستان، بیشتر وقت و بودجه خود را برای جمع آوری پسماند اختصاص می دهند و برای سایر امور زمان و بودجه ای در اختیار ندارند.

وی با اشاره به حضور گردشگران در مناطق ییلاقی شهرستان در تعطیلات آخر هفته ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته شاهد حضور 250 هزار نفر از مرکز استان در روستاهای ییلاقی شهرستان تفت هستیم.

فرماندار افزود: رها کردن زباله چهره مناطق ییلاقی و حتی جاده های اطراف را کریه می‌کند و به طور قطع این شیوه به تدریج بر زیبایی‌ های این مناطق کوهستانی تاثیر منفی خواهد داشت.

محامدی اضافه کرد: بودجه شهرستان بر اساس سرانه جمعیت 45 هزار نفری پرداخت می شود و پرداختی عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها هم نسبت به همین جمعیت است و نیاز است با توجه به حضور این جمعیت از مرکز استان در شهرستان نسبت به تخصیص بودجه ای ویژه به شهر تفت تدابیری صورت گیرد.

فرماندار تفت خاطرنشان کرد: در جلسه ساماندهی پسماند در سال گذشته پیشنهاد داده شد تا در طرح جامع پسماند شهر یزد که در دست بررسی است شهر تفت و مناطق پیشکوه هم دیده شود و این پیشنهاد در آن جلسه مصوب شد.

محامدی، شیرکوه را متعلق به کل استان دانست و اظهار داشت: همه دستگاه های شهرستان، استانی و سازمان های مردم نهاد باید برای حفاظت از این سرمایه، تمام تلاش خود را به کار گیرند .

وی از دیگر چالش های شهرستان تفت را در تعطیلات آخر هفته، تامین آب شرب دانست و عنوان کرد: در سال گذشته و در فصل تابستان، بیشتر وقت بخشداران شهرستان به مدیریت تامین آب آشامیدنی گذشت.

فرماندار تفت افزود: بر اساس آمار، در تعطیلات آخر هفته از مصرف آب آشامیدنی در شهر یزد کم شده و در مناطق ییلاقی شهرستان تفت افزایش چشمگیری داشته است.

محامدی همچنین خواستار تعامل بیشتر با سمن های محیط زیستی شد و اظهار داشت: با دسته بندی و اولویت گذاری چالش های محیط زیستی شهرستان تفت سمن ها برای رفع آن پیشنهاداتی ارائه کنند و با حضور مسئولان ذی ربط تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا، فرماندار پیشین شهرستان تفت در سال 96 از اجرای طرح جامع پسماند در مناطق ییلاقی شهرستان تفت خبر داده بود اما با گذشت دو سال همچنان روستاهای این شهرستان در انتظار طرحی برای جمع آوری پسماند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز