خبرگزاری کار ایران

در مراسمی؛

نگارخانه فرهنگسرای غدیر مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۰۷۹

نگارخانه فرهنگسرای غدیر مشهد با حضور استاد محمود کلاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نگارخانه فرهنگسرای غدیر مشهد به عنوان اولین گالری حرفه‌ای و تخصصی فرهنگسراهای مشهد با حضور استاد محمود کلاری، عکاس و فیلمبردار سرشناس کشورمان، مصحفی معاون فرهنگی هنری و رضا دانایی معاون اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و جمعی از هنرمندان عکاسی و فیلمسازی، امروز افتتاح شد.

استاد کلاری در مراسم افتتاح این نگارخانه با تاکید بر راه‌اندازی چنین مکان‌هایی برای ارتقای فرهنگی جامعه، افزود: جامعه ما در حال حاضر از نظر فرهنگی اوضاع خوبی ندارد و با وجود چنین مکانهایی که آثار فرهنگی را در اختیار عموم قرار می دهند بسیار لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: من تاکنون اینگونه و به صورت رسمی در مراسم افتتاح چنین مکان‌هایی نبودم و برایم جای بسیار خرسندی دارد که چنین زمانی آن هم در شهر مشهد برای مردم این شهر نگارخانه را افتتاح می کنم تا محلی برای تبادل فرهنگی مردم و دیدن آثار تصویری مختلف باشد .

این عکاس و تصویربردار برجسته کشورمان تاکید کرد: عکس زبان گویای تمامی جوامع و مردم است و می‌تواند به راحتی تمامی مفاهیم را منتقل نماید من نیز ابتدا از عکاسی شروع کردم و هنوز هم به هر جایی که می روم تصاویری ثبت می کنم.

وی ادامه داد: چند سالی هست که تصمیم گرفتم تجربیات خودم در حوزه عکاسی و تصویربرداری را در اختیار جوان‌ترها افرادی که به صورت جدی این هنر را دنبال می‌کنند قرار دهم که در این راه به چند شهر کشور نیز سفری داشتم، امروز نیز در خدمت هنرمندان عزیز و جوانان مشهدی بودم.

محمد محسن محمد سیفی، معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این مراسم با تاکید بر تأثیرگذاری فرهنگسراها بر روی سطح فرهنگ مردم هر منطقه، عنوان کرد: براساس آماری علمی و تخصصی که از این منطقه تهیه کردیم، فرهنگسرای غدیر به عنوان یکی از فرهنگسراهای مناطق تقریبا محروم در سطح شهر مشهد توانسته تاثیر کاملا ملموسی را بر رفتار مردم پیرامون خودش بگذارد.

وی افزود: هدف ما از راه‌اندازی مکان‌هایی مانند این نگارخانه، دعوت بیشتر مردم به فعالیت‌های فرهنگی و هنری می باشد تا از این طریق با ارائه خدماتی مناسب، سطح فرهنگ عمومی مردم را تا آنجا که می‌شود ارتقا دهیم، البته در این راه تا حدودی هم موفق بوده‌ایم اما کار بسیار زیادی در پیش داریم.

سروش فرشچی، مدیر فرهنگسرای غدیر نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای راه‌اندازی نگارخانه غدیر، گفت: فرهنگسرای غدیر در دوره جدید و شورای پنجم شهر مشهد با یاری مسئولان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و همچنین مدیران سازمان اجتماعی فرهنگی توانسته خدمات نسبتا مطلوبی را به مردم این منطقه ارائه کند.

وی اضافه کرد: هدف ما از انجام تمامی این خدمات این است که مردم بتوانند هر چه بیشتر با فرهنگ غنی خود انس بگیرند و در این راه راه‌اندازی مراکز مانند نگارخانه‌ها به نظر ضروری می‌آید.

مدیر فرهنگسرای غدیر در پایان اظهار کرد: امیدواریم در دوران مسوولیت خود بتوانیم، آنچه را در شان مردم مشهد است ارائه کنیم و همشهریان بتوانند از تمامی این امکانات به نحو احسنت استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز