خبرگزاری کار ایران

رحیمی به ایلنا خبر داد:

اعزام کاروان سلامت به روستاهای توداران و طیخور/ کمک 120 حدود میلیون تومانی مردم به سیل‌زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۹۱۵

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک از اعزام کاروان سلامت با مشارکت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به روستاهای توداران و طیخور از مناطق محروم و دوردست در هفته هلال احمر خبر داد.

محمدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در هفته هلال احمر برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که در حال اجرا است و می‌توان به دیدار با امام جمعه شهر آبیک، شرکت در نمازجمعه 13 اردیبهشت، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا با همکاری بنیاد شهید، تقدیر از داوطلبان فعال هلال احمر و دیدار با فرماندار آبیک و برگزاری اردوی یک روزه جوانان به تهران و تهران‌گردی اشاره کرد.

وی با اشاره به اعزام کاروان سلامت با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک به روستاهای محروم و دوردست توداران و طیخور بخش مرکزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این تیم شامل پزشک و دارویار است و مردم این دو روستا از خدمات درمانی و دارو به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک ادامه داد: از سوی مردم نوع‌دوست شهرستان آبیک حدود 280 میلیون ریال به طور نقدی و حدود 900 میلیون ریال به طور غیرنقدی شامل هفت دستگاه کامیون و دو دستگاه خودروی نیسان در پنج پایگاه این شهرستان به مردم استان‌های سیل‌زده مساعدت شده است.

رحیمی اضافه کرد: اقلامی که توسط مردم به طور غیرنقدی مساعدت شده شامل کنسروجات، آب معدنی، لباس، پک بهداشتی، پتو، زیرانداز، نان و حبوبات بوده که به استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده است..

وی تصریح کرد: شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک این آمادگی را دارد که در ماه مبارک رمضان با توجه به ادامه اجرای طرح (سیل مهربانی‌ها در راه است) کمک‌های مردم خیر شهرستان آبیک را برای استان‌های سیل‌زده جمع‌آوری کنیم.

اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: در این طرح به همت خیران برای نیازمندانی که زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار ندارند، سبدغذایی تهیه می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک افزود: پنج نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به مدت یک هفته در لرستان در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این استان امدادرسانی کردند.

رحیمی ادامه داد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با محوریت کمک به مردم سیل‌زده استان‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات برای امدادگران، اجرای طرح دادرس در مدارس، بازآموزی‌های امداد و نجات در دو دوره، برگزاری رقابت مهر، برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از ایدز، اعتیاد، سرطان و همچنین مشاوره ازدواج برای جوانان هلال احمر در طول امسال در دستور کار قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مذهبی و ملی برنامه‌های مختلفی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

جمعیت هلال احمر 100 امدادگر آموزش‌دیده دارد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک اذعان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک دارای 100 امدادگر آموزش‌دیده شامل 65 نفر آقا و 35 نفر خانم است؛ این جمعیت دارای 370 عضو داوطلب و 200 نفر عضو جوانان است.

رحیمی با اشاره به اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات  در محلات این شهرستان افزود: اگر تعداد ساکنان محله‌ای به 20 نفر برسد، دوره‌های آموزشی امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمعیت 100 هزار نفری شهرستان آبیک باید 10 درصد جمعیت عضو داوطلب هلال احمر شوند و در کارهای داوطلبانه و عام‌المنفعه این شعبه را یاری رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز