خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر آبیک بیان کرد:

فضای سبز آبیک احیا می‌شود/لزوم تعریض پل راه‌آهن قشلاق-آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۷۷

رئیس شورای شهر آبیک گفت: فضای سبز شهر آبیک با واکاری درختان جدید به‌جای درختان قدیمی و از بین رفته احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، الله‌یار مهدی در همایش گرامیداشت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها در شهرستان آبیک اظهار کرد: اجرای 40 کیلومتر از طرح فاضلاب شهر آبیک باقی‌مانده که کار دشواری است و  راکد شده بود اما به همت شورای شهر پیگیری برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: احداث پارک جنگلی 86 هکتاری در شرق شهر آبیک در حال انجام است که کار مطالعاتی آن صورت گرفته است.

رئیس شورای شهر آبیک ادامه داد: قطار آبیک به تهران در این شهر توقف نداشت که با برگزاری چندین جلسه با مسئولان راه‌آهن کشور مقرر شده همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

مهدی تعریض پل حد فاصل قشلاق و آبیک را ضروری بیان کرد و افزود: چندین مورد تصادف در این پل به وقوع پیوسته که تعریض پل باید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: آبیک از آلوده‌ترین شهرهای ایران است که مناسب برای سکونت نیست چرا که در محاصره انواع آلاینده‌ها اعم از دامداری‌ها، مرغداری‌ها، نیروگاه شهید رجایی و معادن قرار گرفته است.

این مسئول به پیگیری مابقی اجرای چهار بانده کردن آبیک به محمدیه از سوی شورای شهر اشاره و اذعان کرد: طی ملاقاتی با وزیر راه و شهرسازی، دستور این مهم به معاونت برنامه‌ریزی این وزارت ارجاع داده شده است.

رئیس شورای شهر آبیک افزود: درختان قدیمی و نگهداری نکردن از درختان در سال‌های گذشته در شهر آبیک موجب از بین رفتن فضای سبز در این شهر شده که با واکاری و جایگزین درختان جدید سرانه فضای سبز آبیک احیا می‌شود.

مهدی ادامه داد: برای دریافت مجوزهای حفاری چاه‌های آب جدید با تعامل و همکاری شورای‌شهر آبیک این مشکل هم حل شده است.

وی اضافه کرد: برای حمایت از پیغمبرکوه شهر آبیک، مسابقه‌ای برگزار شده که از طراحان و معماران درخواست کرده‌ایم المانی برای شهر آبیک تعریف شود.

مهدی همچنین از نام‌گذاری پارک بعثت شهر آبیک به‌عنوان بام این شهر خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز