خبرگزاری کار ایران

در جلسه غیرعلنی شورای شهر؛

پیش‌نویس بودجه سال ۹۳ شهرداری ساری بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۲

پیش‌نویس بودجه سال ۹۳ شهرداری ساری در جلسه غیرعلنی این هفته شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نقطه نظرات خود را درباره این موضوع عنوان کردند.

پیش‌نویس بودجه سال ۹۳ شهرداری ساری در جلسه غیرعلنی این هفته شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نقطه نظرات خود را درباره این موضوع عنوان کردند.

به گزارش ایلنا از ساری به نقل از روابط عمومی شورای اسامی شهر ساری، رئیس شورای اسلامی شهر ساری بر ضرورت پویایی این نهاد تاکید کرد و گفت: شورا هر چه پویا‌تر باشد این امر به شهرداری هم منتقل می‌شود.

جمال باقری افزود: در بودجه سال آینده علاوه بر مسایل عمرانی، خدماتی، بهداشتی و فرهنگی باید مسئله امنیت عمومی هم دیده شود به این مفهوم که ساز و کار برنامه در حوزه‌های مختلف به گونه‌ای باشد تا در برگیرنده آسایش و امنیت شهروندان باشد.

دیگر عضو شورای شهر ساری نیز جمع‌آوری آب‌های سطحی را از برنامه‌های اولویت‌دار شهر عنوان کرد و افزود: بازگشایی بعد از پل داراب نیز ضروری است تا تاثیر این سازه در رفاه عمومی مشخص شود.

فرامرز نقیبی از تکمیل ۲۶ متری راه‌آهن و ساماندهی حریم راه‌آهن حدفاصل صدا و سیما تا پل سردار نبوی به عنوان دیگر طرح‌های ضروری نام برد و اظهار داشت: در این منطقه قشر ضعیف زندگی می‌کنند و برای رفاه آن‌ها باید این طرح‌ها را جدی گرفت.

نقیبی خاطرنشان کرد: تجهیز بازارهای هفتگی به سرویس‌های بهداشتی و امکانات رفاهی و ساماندهی دست‌فروشان و جلوگیری از سد معبر از دیگر نکاتی است که باید در بودجه دیده شود.

عضو دیگر شورای شهر ساری نیز گفت: در تدوین بودجه سه مرحله علمی و جدی وجود دارد که عبارتند از تنظیم، تصویب و نظارت و ما باید برای تنظیم درست بودجه به شاخص‌های آن توجه کنیم.

کوروش یوسفی با بیان اینکه نظارت بر بودجه جدی نبوده است، افزود: از نکاتی که در مورد بودجه باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد تعیین شاخص‌های نظارت است.

نماینده شورای شهر در شوراهای شهرستان و استان بر ضرورت ایجاد در آمد پایدار تاکید کرد و ادامه داد: به انضباط مالی یعنی تعادل بین درآمد و هزینه اعتقاد دارم و معتقدم بودجه درست منجر به بهره‌وری بالا می‌شود.

یوسفی اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و توجه به آموزش کارکنان را نیز یادآوری کرد.

پرویز شعبانی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز با اشاره بر ضرورت مدیریت بر هزینه کرد افزود: تقدم درآمد بر هزینه و تعادل بین درآمد‌ها و مصارف موضوعی است که باید به طور جدی به آن توجه کرد.

وی به توسعه فضای سبز، آموزش کارکنان و شهروندان، پیگیری نصب کارخانه زباله‌سوز، جمع‌آوری متکدیان، افزایش بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری و توجه به موضوعات مرتبط با شهرداری به عنوان طرح‌هایی که باید در بودجه دیده شود، اشاره کرد.

دبیر شورای شهر ساری تاکید کرد: پیاده‌روسازی از کارهای عمرانی است که باید جدی گرفته شود.

این مسئول با اشاره به موضوعی که تحت عنوان بدهکاری شهرداری در برخی رسانه‌ها انعکاس پیدا کرد، خواستار اطلاع‌رسانی در این زمنیه شد تا مردم از نگرانی درآیند.

دیگر عضو شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه جلسات بودجه باید کار‌شناسی باشد تا به برنامه‌ریزی بهتر منجر شود، تصریح کرد: توجه کار‌شناسی به سرفصل‌های عمرانی و جاری در بودجه لازم است.

سید مهدی احمدی ادامه داد: رئیس کمیسیون بودجه باید در مورد وضعیت بودجه سال گذشته گزارش کاملی را ارائه دهد تا با اطلاعات دقیق بودجه سال بعد تدوین شود.

احمدی با تاکید بر اینکه تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام باید مشخص شود، ادامه داد: تعیین بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و اولویت‌بندی این پروژه‌ها و توجه به بودجه فرهنگی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه شورا قرار گیرد.

عضو دیگر شورای شهر ساری با بیان اینکه فعلاً در مرحله تدوین و سیاست‌گذاری هستیم، گفت: باید نخست در مورد ساز و کارهای درآمد و هزینه بحثکنیم.

سیدمحمد آقامیری با اشاره به ساماندهی تقریبی محورهای شمال، شرق و غرب شهر اضافه کرد: اما مردم جنوب به دلیل عدم ساماندهی محور با مشکلات جدی مواجه هستند و از عبور اسپورد تا سی‌ان‌جی تاکنون ۱۴ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو ورزشی شورای شهر ساری نیز در این نشست خاطرنشان کرد: از جمله سازمان‌هایی که در دو سال اخیر بودجه‌ای به آن تعلق نگرفته آرامستان است زیرا آن را یک سازمان درآمدزا می‌دانند در حالی که مسایل و دغدغه‌های زیادی در آرامگاه وجود دارد و باید به نیازهای آن از جمله فضای کافی در سطح شهر توجه شود.

سعید نجاریان پیشنهاد کرد: روسای کمیسیون‌های شورا در کار گروه فنی و عمرانی شهرداری شرکت کنند تا بیشتر در جریان مسایل شهر قرار گیرند.

محمدحسن محمدی‌کیادهی نماینده شهردار در امور شورای شهر ساری نیز با قدردانی از اعضای شورا به خاطر شیوه تدوین پیش‌نویس بودجه متذکر شد: شهرداری برای لحاظ کردن اولویت‌هایی که از سوی اعضای شورا عنوان شد آمادگی کامل دارد.

علیجان شمشیربند رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری نیز اذعان داشت: باید بر لزوم جامع‌نگری در بودجه شود و پیشنهادات خود برای ملحوظ داشتن در بودجه سال بعد را به شرح بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز