خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

تعطیلی شرکت‌ها با تعدیل نیرو همخوانی ندارد/ انباشت تولیدات داخلی از سوی برخی کارفرمایان

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۸۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین از اجتماع بزرگ کارگران این استان در 11 اردیبهشت در مجموعه ورزشگاه کارگران شهرستان الوند خبر داد.

عیدعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: اجتماع بزرگ کارگران استان قزوین اعم از کارگران، بازنشستگان و خانواده‌های آنان در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ساعت 9 صبح در مجموعه ورزشگاه کارگران شهرستان البرز استان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر و تعطیل رسمی است برخی کارفرمایان کارگران را به اجبار به بهانه اضافه کار در واحدها دعوت به کار می‌کنند تا کارگران در اجتماع بزرگ حضور نیابند که این مهم نباید اتفاق بیفتد.

کریمی اضافه کرد: در استان قزوین خیلی از شرکت‌ها تا پایان فروردین ماه تعطیل بود و در حال حاضر هم تعدیل نیرو در حال انجام است که این دو با هم، همخوانی ندارند.

این مسئول تصریح کرد: لازم است مسئولان سیستم نظارتی مربوطه استان قزوین بر واحدهای تولیدی و صنعتی نظارت بیشتری داشته باشند تا کارفرمایان به فروش تولیدات و محصولات داخلی خود اقدام کنند در غیر این صورت، با ایجاد تورم و پرداخت نکردن حقوق کارگران مواجه خواهیم شد.

شرکت‌ها حق ندارند کارگران را تعدیل کنند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین متذکر شد: از استاندار قزوین درخواست می‌شود تاکید داشته باشند که شرکت‌ها حق ندارند کارگران را تعدیل کنند و به زور کارگران در 11 اردیبهشت سر کار بروند چرا که باید در اجتماع بزرگ کارگران شرکت کرده و مشکلات خود را بازگو کنند.

کریمی افزود: هنوز شیرینی حقوق سال 98 را نچشیده‌ایم که در بوق وکرنا کرده‌اند افزایش نسبی خوبی داشته‌ایم؛ هنوز شیرینی افزایش حقوق زیر دندان کارگران ننشسته و حقوق نگرفته‌اند که تعدیل آنها آغاز شده است.

کریمی ادامه داد: لازم است سیستم کنترلی برای جامعه کارگری این قشر آسیب‌پذیر داشته باشند این در حالی است که از سال گذشته قیمت کالاهای اساسی سه تا 5 برابر شده؛ آیا حقوق کارگران هم به همین میزان افزایش یافته است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز