خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر بهداشت و درمان خبر داد؛

آغاز غربالگری شنوایی در سالمندان/کنگره شنوایی شناسی ایران سبب ارتقا سطح علمی جامعه شنوایی شناسان می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۹۲۶

محمدتقی جغتایی در حاشیه هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که امروز در این کنگره صورت گرفت، رونمایی از گایدلاین های غربالگری کودکان ناشنوا، کم شنوا و اختلالات شنوایی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد تقی جغتایی وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه سلامت بوده افزود: این خدمات توانبخشی، مفهومش این است که هرچه زودتر کسانی که اختلال شنوایی دارند تشخیص داده شده و به مراکز ارائه خدمات شنوایی نیز معرفی شوند.

مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که کسانی که در هنگام تولد اختلال شنوایی دارند  با استفاده از غربالگری شنوایی به سرعت شناسایی و این افراد نیز به مراکز خدمات بهداشت، سازمان بهزیستی ارجاع داده شوند.

جغتایی خاطرنشان کرد: در حوزه شنوایی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جمعیت کشور در حال مسن شدن بوده و امید به زندگی در کشور به 75 سال رسیده و مفهوم آن این است که جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است.

 وی تصریح کرد: از مسائلی که با افزایش سن ، جامعه با آن درگیر می شود نیز مشکلات شنوایی بوده که از این جهت باید توان بخشی شنوایان و کم شنوایان مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر بهداشت یکی دیگر از سیاست‌های این وزارتخانه را، آغاز  غربالگری شنوایی برای نوزادان و سالمندان دانست و خاطر نشان کرد:  یکی از برنامه های ملی غربالگری سالمندان نیز خدمات غربالگری شنوایی بوده که به همین دلیل خدمات لازم به سالمندان در این حوزه‌، در صورت نیاز به سمعک، کاشت حلزون و توانبخشی شنوایی توسط سازمان بهزیستی ارائه خواهد شد .

 جغتایی، یکی از مزیت‌های هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران که در مشهد مقدس در حال برگزاری است این است که این کنگره علاوه بر ارائه مقالات علمی به رونمایی  از کتاب راهنمای بالینی مداخله زودهنگام کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان دانست و گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی سبب ارتقا سطح علمی و عملی جامعه شنوایی شناسان می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز