خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

بهزیستی یارانه‌ بیشتری برای سالمندان اختصاص دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۲۷

درحال حاضر متخصص کودکان در کشور زیاد داریم اما تعداد پزشکان متخصص طب سالمندی بسیار کم است / ما باید زیرساخت‌ها را به گونه‌ای فراهم کنیم که تا دو دهه آینده برای سالمندی برنامه ریزی داشته باشیم / روح " خیر جمعی " باید در جامعه احیا شود.

ایلنا: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: درحال حاضر حدود ۶ میلیون سالمند در کشور داریم که تا سال ۱۴۰۴ تعداد آن‌ها به نزدیک ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید بنابراین ما باید برنامه‌ریزی درستی در حوزه سالمندان داشته باشیم.

علی ربیعی در حاشیه بازدید از مرکز خیریه نگهداری از سالمندان اقلیت‌های مذهبی مریم مقدس که به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی داشت منزلت سالمندان انجام شد، درجمع خبرنگاران گفت: مطالعات جمعیت‌شناسی نشان می‌دهد که جمعیت سالمندی ایران ایران در دهه‌های آتی رو به گسترش است و این درحالی است که در سال‌های گذشته در رابطه با مسائل سالمندی تحقیقات زیادی انجام نشده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه باید به مسائل پزشکی سالمندان توجه بیشتری شود و در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد، گفت: ما در حال حاضر متخصص کودکان در کشور زیاد داریم اما تعداد پزشکان متخصص طب سالمندی بسیار کم است.

وزیر تعاون کار و امور اجتماعی با توضیح اینکه گسترش زندگی شهرنشینی و آپارتمان نشینی باعثشده است که سطح زندگی به زیان سالمندان تغییر کند، گفت: در گذشته سالمندان در میان خانواده خود زندگی می‌کردند و انتقال ارزش‌های بین نسلی آسان‌تر بود اما در حال حاضر متاسفانه زندگی‌های آپارتمانی باعثشده است این قضیه کمرنگ‌تر شود و عاطفه خانوادگی کمرنگ‌تر باشد.

ربیعی ادامه داد: در گذشته سالمندان آرامش و آسایش بیشتری داشتند چون در محله به همسایگان خود نیز ارتباط برقرار می‌کردند و کنار خانواده‌ها بودند اما اکنون شرایط تغییر کرده و برخی از سالمندان در کنار خانواده‌هایشان نیستند.

او با تاکید براینکه باید تحقیقات در حوزه سالمندی تقویت شود، گفت: ما باید زیرساخت‌ها را به گونه‌ای فراهم کنیم که تا دو دهه آینده برای سالمندی برنامه ریزی داشته باشیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت در زمینه سالمندان و مساله سالمندی مسئولیت دارد، گفت: ما باید ظرفیت‌های فرهنگی و نهادهای اجتماعی به گونه‌ای تقویت کنیم که تا حد ممکن سالمندان در کنار خانواده‌هایشان زندگی کنند.

ربیعی که در هنگام بازدید از مرکز نگهداری از سالمندان اقلیت‌های مذهبی مریم مقدس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه این مرکز به صورت خیریه‌ای اداره می‌شود و برخی از خواهران تارک دنیا در این مرکز زندگی خود را وقف نگهداری از سالمندان کرده‌اند، گفت: با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی سالمندان در جامعه اتفاق افتاده است باید تلاش کنیم ما نیز از ظرفیت‌های دینی برای کرامت سالمندان و نگهداری از آن‌ها استفاده کنیم.

او با تاکید بر اینکه روح " خیر جمعی " باید در جامعه احیا شود، گفت: نخبگان جامعه مانند نخبگان دانشگاهی، هنرمندان، فیلمسازان و دیگر اقشار جامعه باید فرهنگ خیرخواهی را در جامعه گسترش دهند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید یارانه‌های بیشتری را در زمینه سالمندان اختصاص دهد، گفت: برنامه ما این است که در آینده سازمان بهزیستی از سالمندان بیشتر حمایت کند.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای برگزاری مرتب جلسات شورای عالی سالمندان دارید یا خیر گفت: در حال حاضر حدود ۶ میلیون سالمند در کشور داریم که تا سال ۱۴۰۴ تعداد آن‌ها به نزدیک ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید بنابراین ما باید برنامه ریزی درستی در حوزه سالمندان داشته باشیم.

او ادامه داد: رئیس جمهور نیز در زمینه فعال کردن شورا‌ها تاکید فراوان داشتند بنابراین ما مطمئن هستیم با حمایت رئیس جمهور شرایط تغییر خواهد کرد و شورا‌ها احیا خواهند شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید اولین جلسه شورا چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: حدود یک ماه برای برنامه ریزی‌های اولیه نیاز است امیدواریم به زودی این جلسات از سر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز