خبرگزاری کار ایران

مناسبت هفته جهانی سالمند در کاشان عنوان شد:

کسی را فراموش نکنیم فردا برای همه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۲۷

شعار امسال هفته جهانی سالمند با عنوان " کسی را فراموش نکنیم؛ فردا برای همه " است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شعار امسال هفته جهانی سالمند با عنوان «کسی را فراموش نکنیم؛ فردا برای همه» است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه پیری و سالخوردگی امری اجتناب ناپذیر و غیرقابل برگشت است و دست کم یک چهارم از دوران زندگی بشر را تشکیل داده و هر فرد باید بتواند از این دوران ‌‌نهایت استفاده را ببرد، افزود: امروزه حدود ۶۰۰ میلیون نفر سالمند(۶۰ سال و بالا‌تر) در جهان وجود دارد که ۶۰ درصد از این جمعیت در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

وی تصرح کرد: در حال حاضر بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ ایران، حدود بیش از ۸ درصد جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند که بر اساس پیش بینی‌ها تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۲۲ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: سلامت سالمندان یکی از مسائل و مشکلات بهداشتی در اکثر جوامع است و مقابله با این مشکلات نیازمند سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های دقیق و صحیح می‌باشد.

دکتر مروجی تاکید کرد: مسلماً اکثر کشور‌های در حال توسعه‌ای که برنامه فراگیری در این زمینه ندارند با مشکلات زیادی مواجه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه سالمندی مساوی با بیماری یا درد نیست و می‌توان از جوانی و می‌انسالی برای دوره سالمندی سالم، برنامه‌ریزی کرد، یادآور شد: وضعیت سالمندان کشور متأثر از عوامل اجتماعی اقتصادی و بهداشتی و نیازمند توجهات همه جانبه است.

وی، با تاکید بر اینکه سالمندی جمعیت را باید یک موفقیت بهداشتی و وجود سالمندان را نعمتی از نعمات بیشمار پروردگار محسوب کرد، اظهار داشت: سالمندان ذخایر با ارزشی هستند که باید اقدامات لازم برای برخورداری بهینه از خردمندی و کاردانی آنان در خانواده و جامعه به عمل آید.

گفتنی است به منظور گرامیداشت و پاسداشت مقام سالمندان، اول اکتبر(نهم مهر ماه) هر سال با عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده است و در ایران نیز هفته اول مهر ماه، هفته ملی سالمند نامگذاری شده است.

شعار هفته جهانی سالمند سال ۲۰۱۴ با عنوان «کسی را فراموش نکنیم فردایی برای همه» است و روز شمار این هفته به شرح ذیل است:

شنبه ۵ مهر: سالمندان و سبک زندگی سالم

یک شنبه ۶ مهر: سالمندان و سازمان‌های مردم نهاد

دوشنبه ۷ مهر: سالمندان و حمایت‌های اجتماعی و قانونی

سه شنبه ۸ مهر: سالمندان و ارتقای سلامت

چهارشنبه ۹ مهر: سالمندان و شهر‌های دوستدار سالمند

پنج شنبه ۱۰ مهر: سالمندان و کرامت اجتماعی

جمعه ۱۱ مهر: سالمندان و خانواده

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز