خبرگزاری کار ایران

اختصاص 16 هزار میلیارد ریال برای توسعه صنعت کشور در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۱۸۰

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی و پروژه های عمرانی گفت: در سال گذشته 16 هزار میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه و پروژه های زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای صنعتگران و متقاضیان سرمایه گذاری اختصاص یافت و اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علی عزیز محمدی در نشست معاونان برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور که در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور برگزار شد، افزود: با برنامه‌ریزی هایی که در سال گذشته در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شد، اختصاص مناسبی برای توانمندی و سرمایه گذاری متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعلق یافت و عملیاتی شد.

عزیز محمدی عنوان کرد: در سال گذشته دو هزار 357 واحد صنعتی به بهره برداری رسیدند که 39 هزار نفر اشتغال ایجاد شد و 98 درصد برنامه در این زمینه تحقق پیدا کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ما هزینه زمین نمی گیریم ادامه داد: هدف اصلی ما فراهم کردن تولید و اشتغال و ارزش افزوده برای صنعتگران است به همین علت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فقط هزینه حق انتفاع گرفته می شود و پولی برای خرید زمین از متقاضیان گرفته نمی شود.

وی با اشاره به افزایش صادرات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گفت: یکی از برنامه های اصلی ما افزایش صادرات و تولید محصول صادراتی واحدهای صنعتی و تولیدی است که با برنامه ریزی های مختلف در سال 97، 3 میلیارد و 750 میلیون دلار صادرات به کشورهای هدف انجام شد.

عزیز محمدی با اشاره به سیل اخیر در کشور، اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شد، آسیب ها به حداقل رسید اگر چه مشکلاتی در بعضی از مناطق مانند شهرک صنعتی آق قلا به وجود آمد ولی تمام سعی و تلاش صورت گرفته بر آن بود تا صنعتگران به تولیدو اشتغال فعالیت داشته باشند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطر نشان کرد: هم اکنون 811 شهرک و ناحیه صنعتی فعال داریم که 9 مورد آن مناطق ویژه اقتصادی بوده و  تمامی زیرساخت ها در آنها برای صاحبان صنعت فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز