خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک ایران:

بخش تولید و صنعت نیازمند حمایت و پشتیبانی جدی است

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۹۰۶

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: انعطاف پذیری در نوسانات اقتصادی و سلایق بازار و امکان تغییر محصول در حداقل زمان از جمله مزیت های راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط در کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرشاد مقیمی در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به نقش صنایع کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و تولید تصریح کرد: سهم به سزای صنایع کوچک و متوسط در تولید و رشد اقتصادی کشور موجب شده تا این بخش از بنیان های اقتصاد مقاومتی و ابزاری ارزشمند و کارآمد محسوب شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در تولید صنعت، ارزش افزوده و ارزش ناخالص تولید ملی دارند، تصریح کرد: انعطاف پذیری در نوسانات اقتصادی و سلایق بازار و امکان تغییر محصول در حداقل زمان از جمله مزیت‌های راه اندازی صنایع کوچک و متوسط در کشور است.

وی پرداختن به مقوله تحقیق و توسعه در صنایع کوچک و متوسط را از الزامات مهم ماندگاری و دوام این صنایع عنوان کرد و افزود: توجه به نیاز بازار مصرف، بازارسازی و توسعه آن و ایجاد تنوع در محصولات، از مهم ترین مواردی است که برای حفظ حیات صنایع کوچک و متوسط باید به آن پرداخته شود.

 مقیمی در ادامه بر شناخت جامع از توانمندی ها و ضعف های  شهرک ها و نواحی صنعتی تأکید کرد و افزود: ارائه خدمات زیرساختی و بسته های حمایتی با توان هر چه بیشتر باید تداوم یابد تا شاهد راه اندازی واحدهای صنعتی جدید، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان تولیدی کشور در عرصه های مختلف صنعتی باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در این نشست با بیان ارائه خدمات زیرساختی و بسته های حمایتی مختص صنایع کوچک و متوسط از آمادگی واگذاری بیش از 800 هکتار عرصه صنعتی به سرمایه گذاران خبر داد.

طهمورث لاهوتی اشکوری تصریح کرد: از مجموع 36شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در گیلان هم اکنون 33 شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان در دست بهره برداری قرار دارد.

طهمورث لاهوتی اشکوری با بیان بهره برداری از 33 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 744هکتار عرصه در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان قرار دارد و فازهای عملیاتی زیرساختی در یک هزار و 273هکتار از این مساحت به انجام رسیده است.

وی با اشاره به واگذاری 486 هکتار عرصه صنعتی به سرمایه گذاران خاطر نشان کرد: هم اکنون 806 واحد صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی با ایجاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در دست بهره برداری قرار دارند.

لاهوتی اشکوری همچنین از انجام مراحل ساخت و ساز و احداث 658 واحد صنعتی جدید در سطح شهرک های صنعتی استان خبر داد و افزود: 8 شهرک و ناحیه صنعتی در استان در شهرستان های شفت، لوشان، انزلی، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل، تالش و رودسر دارای تصفیه خانه فاضلاب مرکزی هستند.

وی همچنین از مراحل ساخت و احداث تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در شهرک ها و نواحی صنعتی در نقره ده آستانه اشرفیه، نالکیاشر لنگرود، کوچیچال فومن، سکام رضوانشهر، سفیدرود رشت خبر داد و افزود: از مجموع 33 شهرک صنعتی در حال بهره برداری، 32 شهرک و ناحیه صنعتی دارای آب و تلفن و 29 شهرک دارای گاز می باشند و تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی در سطح استان به شبکه توزیع برق متصل شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز