خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

پاکسازی چهره پیغمبرکوه آبیک از زباله/ حمایت ادامه‌دار مردم از تنها تنفسگاه منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۵۲

به مناسبت روز زمین پاک، چهره دامنه و ارتفاعات پیغمبرکوه شهر آبیک از زباله پاک شد تا جلوه دیگری از حمایت مردم از تنها تنفسگاه منطقه به تصویر درآید.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، به مناسبت 29 فرورودین روز زمین پاک به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک و هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان آبیک، دامنه و ارتفاعات پیغمبرکوه شهر آبیک از زباله پاکسازی شد.

در این برنامه که جمعی از دوستداران طبیعت و محیط‌زیست و کوهنوردان حضور داشتند، حاضرین به جمع‌آوری زباله‌های مختلف دامنه و ارتفاعات پیغمبرکوه شهر آبیک پرداختند و چهره بام آبیک را از زباله پاک کردند.

در این گردهمایی، دوستداران طبیعت و کوهنوردان اعلام کردند که با همیاری هم، نگهبان محیط زیست، زمین، طبیعت و پیغمبرکوه شهر آبیک هستیم؛ فقط یک قطعه زمین داریم، آن را از بین نبریم.

بنابر این گزارش، همچنین علاقمندان به حفظ محیط‌زیست و پیغمبرکوه با تشکیل زنجیره انسانی ضمن درخواست از مسئولان برای جلوگیری از فعالیت معادن به ویژه معدن 181 هکتاری، خواستار اعلام کردن پیغمبرکوه به عنوان منطقه قرق و ممنوعه از سوی مسئولان استان قزوین شدند.

حاضران در پیغمبرکوه اذعان کردند که انفجارات و گرد و غبار و ریزگردهای ناشی از فعالیت معادن و تولید کربن بر اثر فعالیت واحد کک‌پزِی به اندازه کافی نفسمان را تنگ‌ کرده و خواستار توقف فعالیت معادن هستیم.

پیغمبرکوه شهر آبیک، تنها یک کوه نیست بلکه پوشش گیاهی، تنوع زیستی و حیات‌وحش غنی همچون کل بز و انواع پرندگان شکاری و خشک‌زی را دارد و به عنوان پارک طبیعی بسیار عالی در چند قدمی آبیک می‌تواند مورد استفاده مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/
هاجر عبدالهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز