خبرگزاری کار ایران

درویش‌پور:

شرایط در شهرستان باوی تحت کنترل است/ کار شبانه‌روزی تیم البرز باوی را مصون کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۹۳

معاون استانداری البرز با تاکید بر اینکه از ورود آب به باوی جلوگیری شد، گفت: با اقدامات صورت گرفته شرایط در شهرستان باوی تحت کنترل است ولی برای تقویت سیل‌بندها و رسیدن به ثبات در این شهرستان همچنان باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا، علی درویش‌پور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باوی خوزستان که ظهر امروز پنجشنبه با حضور استاندار البرز برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد تیم و کمپ البرز در باوی، افزود: از تلاش‌های گسترده‌ای به‌صورت شبانه‌روزی توسط تیم البرز برای نجات شهرستان و مراقبت از هموطنانمان صورت گرفت، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: پیش از تعیین البرز به‌عنوان معین خوزستان، با دستور استاندار البرز به صورت هوایی 3 محموله کمک‌های مردمی به خوزستان و 2 محموله نیز به لرستان ارسال شد.

درویش‌پور گفت: پس از دستور وزیر کشور مبنی بر اینکه البرز استان معین خوزستان برای خدمات‌دهی به سیل‌زدگان است، تیم البرز با هماهنگی‌های صورت گرفته در شهرستان باوی در 3 راه تپه در مقیاس 20 هکتار مستقر شد و تاکنون بیش از 300 تن کمک از البرز به این کمپ رسیده است.

وی افزود: بلافاصله پس از حضور در باوی، نقاط بحرانی و پرخطر شناسایی شد بر این اساس با توجه به دبی بالای رود کارون، سیل بند شبیشیه شکسته بود و آب به سمت شیبان حرکت می کرد که بخش شکسته شده توسط تیم البرز ترمیم شد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: سیل بند جدید نیز ایجاد شده و با سرعت نسبت به تهیه سنگ با ماشین آلات اعزامی به دستور استاندار البرز برای ایجاد و تقویت سیل بندها اقدام شد.

وی گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته در باوی اکنون از ورود آب به شهر شیبان بعنوان تنها راه دسترسی به اهواز، جلوگیری شده است.

درویش‌پور افزود: از روز گذشته نیز دهستان عنافچه بعنوان نقطه بحران دوم مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون 4 روستا به طور کامل تخلیه شده است و تدابیر لازم برای ممانعت از ورود آب به 13 روستای باقی مانده در دستور کار است.

وی عنوان کرد: ایجاد سیل بندهای محافظتی برای جلوگیری از ورود آب به روستاهای دهستان عنافچه نیز در شرف اجرا است.

معاون استاندار گفت: برای اسکان ساکنان روستاهای تخلیه شده نیز به سرعت کمپی در شهرجدید رامین توسط البرز ایجاد شده است.

وی افزود: اکنون شرایط تحت کنترل است ولی کار تمام نشده که براساس دستور استاندار البرز همچنان حضور خواهیم داشت به به تقویت سیل‌بندها و رسیدگی به روستاها بپردازیم.

درویش پور خاطرنشان کرد: البرز به‌صورت متمرکز تمامی امور مربوط به شهرستان باوی را بر عهده گرفته و برای پشتیبانی، سربار مردم و مسئولان این شهرستان نبوده است.

وی گفت: تقویت و ترمیم زیرساخت‌های آسیب‌دیده این شهرستان برای تسریع در روند خدمات‌رسانی توسط البرز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز