خبرگزاری کار ایران

یاحقی مطرح کرد:

خانه بهار هویت شهری و احساس تعلق‌خاطر را در شهروندان تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۶۴۶

مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان گفت: مدیران‌شهری با برگزاری جشنواره «خانه بهار» و نصب آثار هنر شهری، هویت شهری مشهد را تقویت کرده و احساس تعلق‌خاطر را در شهروندان افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدجعفر یاحقی ضمن بازدید از المان‌ نوروزی «یادآر» اظهار کرد: نمایش فرهنگ و نمادهای هویتی یک شهر از طریق هنر، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و شهروندان آن را مفتخر به زندگی در آن شهر خواهد کرد.

استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن قدردانی از شهرداری مشهد برای جانمایی آثار متنوع هنری در شهر، گفت: تماشای آثار هنری متنوعی که شهرداری مشهد در پی برگزاری جشنواره هنرهای شهری «خانه بهار» در سطح شهر جانمایی کرده، مشهد را متمایز از دیگر شهرها کرده است، آثاری که فقط جنبه زیبایی ندارند بلکه هر یک حاوی پیامی فرهنگی و اجتماعی هستند.

این نویسنده و پژوهشگر افزود: اگر شهرداری مشهد این جشنواره را در شهر اجرا نکند هیچ مکان و اِلمان جذابی در شهر وجود ندارد که باعث دلگرمی مشهدی‌هایی باشد که فرصت سفر در ایام نوروز را ندارند.

یاحقی با اشاره به جاذبه‌های مختلف دینی و فرهنگی مشهد بیان کرد: بهره‌مندی از ابیات شاهنامه فردوسی که سراسر زیبایی و درس است می‌تواند در آثار هنری معرف فرهنگ شهر مشهد به مسافران باشد آنهم در شرایطی که فردوسی گنجینه‎ای از فرهنگ و معرفت برای انسان‌هاست.

به گفته مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان در دانشگاه فردوسی، مشهد در برپایی جشنواره هنری شهری در ایام نوروز حرف اول را در کشور می‌زند که با خلاقیت و نوآوری در ارائه آثار هنری هر سال بهتر از سال قبل می‌تواند ظاهر شود.

وی با تأکید بر اینکه عناصر و هویت یک شهر نباید با کج‌سلیقگی ارائه شوند، توضیح داد: باید اینگونه کارها به هنرمندان سپرده شود تا پیام‌ها را به بهترین نحو ممکن در آثار خود پیاده و به بیننده منتقل کنند تا آنها با تأمل و حتی مطالعه بیشتر درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه بهتری را رقم بزنند.

یاحقی با اشاره به سفر خود به چند شهر در روزهای پایانی سال97، اظهارکرد: وقتی به مشهد بازگشتم و آذین‌بندی فضاهای شهری با المان‌های نوروزی را دیدم به مشهد افتخار کردم که چه زیبا به استقبال سال جدید رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز