خبرگزاری کار ایران

شهبازی تاکید کرد:

مردم خوزستان حق بزرگی به گردن ایران اسلامی دارند/ایجاد کمپ امداد و خدمات رسانی البرز در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۴۸

استاندار البرز با اشاره به اینکه مردم خوزستان حق بزرگی به گردن کشور دارند، گفت: اکنون استان خوزستان به تدابیر و تجمیع خدمات رسانی به آسیب دیدگان خود نیاز دارد بنابراین استان البرز باید در قالب ید واحده وارد عمل شود.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که امروز با موضوع تجمیع ارائه خدمات به استان سیل زده خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه البرز بعنوان استان معین خوزستان در بحران سیل تعیین شده، افزود: بر این اساس این جلسه برای هماهنگی امداد و خدمات رسانی به خوزستان تشکیل شده است.

شهبازی گفت: بر اساس ابلاغ وزیر کشور و به دنبال بازدید از استان های سیل زده لرستان و خوزستان، 6 استان را بعنوان معین خوزستان، مشخص شد که باید این استان ها در آماده باش برای امدادرسانی و کمک رسانی باشند. 

وی افزود: به طور قطع جلسه ای برای آسیب شناسی و احصا وضعیت البرز در مواجهه با مخاطرات طبیعی اعم از سیل و زلزله و... برگزار خواهد شد.

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون مردم خوزستان در رنج و زحمت هستند و با وجود سدهای بزرگ و همچنین دبی ورودی و خروجی آب به این مخازن افزایش چشمگیری داشته که مسبب بحران های جدی است.

وی گفت: خوزستان و مردم آن حق بزرگی به گردن ایران اسلامی دارند و در ادوار مختلف بلاگردان کشور بوده اند.

شهبازی افزود: در البرز طی بحران های اخیر و احتمال وقوع حادثه سیل، به واقع طعم شیرین اتحاد و انسجام را چشیدیم که این امر منتج به رضایتمندی و پیشگیری از حوادث جدی شد.

وی عنوان کرد: اکنون استان خوزستان نیز به این تدابیر و تجمیع خدمات رسانی به آسیب دیدگان نیاز دارد بنابراین مجموعه البرز باید در قالب ید واحده وارد عمل شوند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه نباید ریتم ناهماهنگی از البرز خارج شود، گفت: البرز کمپی متشکل از نیروی امدادی و خدمات رسان در خوزستان تشکیل خواهد داد.

وی افزود: اولین محموله ای که به صورت هوایی و در اسرع وقت از به استان های لرستان و خوزستان ارسال شد، از سوی البرز بود که این اقدام طی هماهنگی صورت گرفته با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

شهبازی خاطرنشان کرد: فرصت ها محدود است از این رو از تمامی دستگاه ها و نیروهای استان انتظار می رود که در کمترین زمان ممکن نسبت به انجام ماموریت ها اقدام کنند.

وی گفت: از ایرلاین نیز انتظار می رود که با درک صحیحی از شرایط، پای کار باشند و ارسال محموله های البرز به استان های سیل زده تسریع شود.

استاندار البرز افزود: نیروهای نظامی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز باید آمادگی کامل برای اعزام و اقدام در جهت خدمات رسانی به خوزستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه کاری بر اساس احساسات در البرز صورت نمی گیرد بلکه کلاسه بندی شده و با برنامه اقدام می شود، ادامه داد: برنامه ها باید پخته و جمع بندی شده مسیر خود را طی کنند.

شهبازی گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز مامور به هماهنگی برای ایجاد کمپ و تجمیع خدمات است تا امکانات و تجهیزات لازم فوری به خوزستان ارسال و اعزام شود.

وی افزود: فعالیت موکب هایی که در اربعین به مردم خدمات ارائه می دادند نیز باید با هماهنگی و در قالب همان کمپ مدیریت بحران البرز صورت گیرد.

استاندار البرز در پایان در گفت و گو با واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه خوشبختانه در بارش های شدید اخیر البرز متحمل خسارات مالی زیادی نشد، گفت: بر این اساس از تمامی دستگاه ها خواسته شد که تا پایان وقت اداری امروز آمار دقیقی از میزان خسارت های حوزه خود اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز