خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

۱۶ روستای سیل‌زده جنوب لرستان چشم انتظار امدادرسانی

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۰۷۸

در پی سیل ویرانگر جنوب لرستان هنوز ۱۶ روستا چشم انتظار امدادرسانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وقوع سیل ویرانگر استان لرستان در ۱۲ فروردین شهرها و روستاهای بسیاری را به کام خود کشاند. تاکنون با گذشت ۴ روز از این حادثه به این مناطق شهری و روستایی امدادرسانی قابل توجهی نشده و به بسیاری از روستاها هنوز رسیدگی نشده است.

۱۶ روستای منطقه زیودار به‌دلیل تخریب راه‌های ارتباطی‌شان با شهرستان‌های معمولان و پلدختر و آب‌گرفتگی تاکنون امدادرسانی نشده‌اند از جمله این روستاها می‌توان به سرنجه زیودار، بن لار، لیت‌بر، زیر انبار، سیاه منصور، طلاق عباسعلی، دوآب، کلات، برگلان سوخته، زورانتل و... با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر اشاره کرد.

این منطقه در ۳۰ کیلومتری شهرستان پلدختر و ۲۰ کیلومتری جنوب معمولان واقع شده است. امکان امدادرسانی به این مناطق فقط با بالگرد امکان‌پذیر است. امیدوارم هنگام جابه‌جایی مسئولان استانی و کشوری با هلیکوپتر و بالگرد که تنها برای بازدید و بزرگنمایی نام‌شان از این مناطق می‌گذرند اطراف رودخانه کشکان را خوب ببینند شاید اینجا زندگی‌هایی به‌طور کامل زیر آب فرو رفته باشد و هزاران خانه زیر لایه‌های شن و ماسه مدفون شده باشد و چشمان هزاران کودک، پیر و جوان منتظر امداد و کمک‌رسانی باشد.

اینجا تمامی راه‌ها و پل‌های ارتباطی از جمله زورانتل و شهید آزادی به‌طور کامل تخریب شده و آب، برق و خطوط تلفن قطع است. تمامی مغازه‌ها زیر آب رفته‌اند و تقریبا امکان دسترسی به مواد غذایی وجود ندارد.

این منطقه از دید مسئولان و امدادگران استان لرستان پنهان مانده و مردم در شرایط بحرانی قرار دارند. سیل‌زدگان منطقه برای تامین نیازهای اولیه خود مجبورند مسافت ۳۰ کیلومتری جاده‌های کوهستانی چهارقلعه به شهرستان کوهدشت را طی کنند که در این مسیر با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند.

دارایی مردم این منطقه باغات، مزارع و خانه‌هایشان بود که در این سیل از بین رفتند. اگر مسئولان و عوامل راهداری در استان جاده‌های روستاهای منطقه زیودار به کوهدشت را که از طریق روستاهای چهارقلعه، قرعلیوند مرمت کنند سیل‌زدگان می‌توانند در این شرایط بحرانی نیازهای  ضروری زندگی‌شان را برطرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز