خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا:

با مدیریت مناسب خسارت‌ها را به حداقل رساندیم/ تاکنون تلفات جانی در استان مرکزی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۲۱

استاندار مرکزی گفت: در شهر اراک با توجه به شرایط و حجم بارندگی در مقایسه با استان‌های مشابه، خسارت‌ها را با مدیریت مناسب، همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بحران و مشارکت و همراهی شهروندان به حداقل رساندیم.

آقازاده استاندار مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: برای جبران خسارت وارده تابع تصمیمات دولت هستیم که به زودی توسط هیات دولت به استان‌های مختلف کشور ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: با تصویب مصوبات دولت اعتباراتی اختصاص داده می‌شود که استان مرکزی هم از این اعتبارات بهره‌مند می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص میزان برآورد خسارات وارده افزود: برآورد دقیق میزان خسارت‌های وارده در نقاط مختلف استان نیازمند بررسی‌های بیشتر است که به زودی پس از خروج از شرایط کنونی اعلام می‌شود.

آقازاده تصریح کرد: با توجه به اینکه اوج بارندگی‌ها پایان یافته و شرایط جوی ساعات آتی، توام با رگبارهای پراکنده است، شرایط آب و هوایی روز بعد رو به بهبودی می‌رود.

وی تصریح کرد: با فروکش کردن شدت سیلاب می توانیم عملیات بهسازی، بازسازی و پاکسازی را با شرایط مناسب تری آغاز کنیم.

استاندار مرکزی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ میلی متر بارندگی در اراک به ثبت رسیده که برای شهری با زیرساخت‌های بالا هم، پدیده‌ای بی سابقه است.

وی ادامه داد: در شهر اراک با توجه به شرایط و حجم بارندگی در مقایسه با استان‌های مشابه، خسارت‌ها را با مدیریت مناسب، همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بحران و مشارکت و همراهی شهروندان به حداقل رساندیم.

آقازاده در خصوص شرایط کنونی کرهرود افزود: رودخانه کرهرود به عنوان مسیری که دو طرف آن هنوز دیواره‌سازی نشده، خطر بالقوه‌ای بود، اما به لطف خداوند، نیروهای امدادی و همراهی شهروندان، سیلاب تا حد زیادی فروکش کرده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: نخستین اقدام راهبردی پس از پایان شرایط کنونی، بهسازی و ایمن‌سازی بستر رودخانه با مشارکت شهرداری اراک است.

وی گفت: بنا بر اعلام بومیان محلی منطقه کرهرود، ۱۴ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که با فوریت توسط گروه‌های امدادی شهرداری اقدامات ایمنی در دستور کار قرار گرفت.

آقازاده افزود: با توجه شدت بارش‌ها، سرریز فراوان بندها، آبگیرها و حجم آب رودخانه اصلی شهر اراک، هیچ‌گونه تلفات جانی در استان مرکزی گزارش نشده و میزان خسارت وارده اندک بوده است.

با مدیریت مناسب خسارت‌ها را به حداقل رساندیم/ تاکنون تلفات جانی در استان مرکزی نداشتیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز