خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد:

احتمال خطر طغیان رودخانه‌ها با شدت بارش‌ها/ شهروندان هشدار های ستاد بحران را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۹۷

استاندار مرکزی با اعلام تکمیل ظرفیت سدها تاکید کرد: احتمال طغیان رودخانه با شدت گرفتن بارش‌ها وجود دارد و انتظار مجموعه دولت از مردم این است که مانند همیشه با ستاد مدیریت بحران همکاری کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

سیدعلی آقازاده در گفت‌‌وگو با ایلنا در اراک، درباره آمادگی استان مرکزی در برابر بارش‌ها گفت: موج اول بارش‌‌های نوروزی را با تدبیر و همکاری مردم و در سایه تشکیل جلسات مستمر ستاد مدیریت بحران استان بدون هیچ حادثه‌‌ای پشت سرگذاشتیم و اگر تدبیر ستاد مدیریت بحران صورت نمی‌‌گرفت. قطعا در استان مرکزی به دلیل حجم قابل توجه بارش‌‌ها حوادث مختلفی به وقوع می‌‌پیوست.

وی از برگزاری جلسات مستمر روزانه ستاد مدیریت بحران در مرکز استان و تمامی شهرستان های استان خبر داد و اظهار داشت: به منظور مدیریت و تقویت آمادگی‌‌های دستگاه‌های اجرایی استان همزمان با آغاز موج دوم بارش‌‌های نوروزی به صورت مرتب جلسات تشکیل و تدابیر لازم به منظور کسب آمادگی بیشتر در موج دوم بارش‌‌ها اتخاذ خواهد شد.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: براساس پیش‌‌بینی‌‌های سازمان هواشناسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری شاهد وقوع رگبارهای پراکنده‌‌ای در نقاط مختلف استان خواهیم بود اما شدت بارش‌‌ها براساس پیش‌‌بینی‌‌ها در موج دوم کمتر از بارش‌‌های صورت گرفته در موج اول خواهد بود.

آقازاده از آمادگی دستگاه‌‌های اجرایی استان در موجب دوم بارش‌‌های نوروزی خبر داد و تصریح کرد: انتظار مجموعه دولت از مردم این است که مانند همیشه با ستاد مدیریت بحران همکاری کنند و توصیه‌‌ها را جدی بگیرند.

آقازاده خواستار اجرایی شدن تصمیمات ستاد مدیریت بحران در سراسر استان مرکزی شد و از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا در اجرایی شدن مصوبات و تصمیمات صورت گرفته با ستاد مدیریت بحران نهایت همکاری لازم را داشته باشند.

وی از مردم و مسافران نوروزی خواست تا در مسیل و حاشیه رودخانه‌‌های استان توقف نکنند و در هنگام تردد از محورهای استان به ویژه نقاط سرد و کوهستانی نسبت به تجهیز کامل خودرو اقدام کنند.

استاندار مرکزی درخصوص آخرین وضعیت پذیرش رودخانه‌‌ها و سدهای استان از سیلاب های احتمالی در موج دوم بارش‌‌های نوروزی نیز خاطرنشان کرد: هم‌‌اکنون رودخانه‌‌های استان با ظرفیت حداکثری منابع آبی مواجه هستند و احتمال خطر طغیان رودخانه‌‌ها با شدت بارش ها در موج دوم وجود دارد.

آقازاده با بیان اینکه پیش آمادگی برای مقابله با سیلاب به صورت وسیع در استان تدارک شده و اکنون مشکل خاصی وجود ندارد، ابراز داشت: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی بیشترین حجم بارش امروز و فردا در استان مرکزی شهرستان‌‌های اراک، شازند، خمین، خنداب و کمیجان است و تلاش شده که تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن خسارت لحاظ شود. 

وی افزود: تجهیزات و ماشین‌‌آلات سنگین و فنی استان فهرست‌‌برداری و آماده‌‌سازی و در مکان‌‌های مشخص مستقر شده و به محض ایجاد مشکل آماده اعزام به مناطق را دارند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه حفظ جان شهروندان هدف اصلی برنامه‌‌های مدیریت مدیریت بحران استان مرکزی است، عنوان کرد: در کنار تمامی تمهیدات اندیشیده شده مردم نیز باید توصیه‌‌های این شورا را جدی بگیرند و از حضور در کنار سدها و رودها در دو روز آتی پرهیز کنند. 

آقازاده اضافه کرد: به میهمانان نوروزی و مردم استان اکیدا توصیه می‌‌شود از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌‌ها به ویژه در زمان بارندگی اجتناب کنند تا خطری آنها را تهدید نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز